کد خبر: ۳۰۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 24 September 2016
 به گزارش تابناک رضوی، این فعال سیاسی در این نشست درباره آیت الله منتظری گفت: ایشان، هیچگاه محدود به فضای حوزه های علمیه نشدند و امیدوارم شخصیت آنانی که در هر عرصه و زمینه ای به مجاهدت های علمی دست زدند، پیش از آنکه حسرت فقدانشان را متحمل شویم درک کنیم.  
 
این فعال سیاسی البته یادآوری کرد : شخصیتی که از آیت الله منتظری در سال های آغازین انقلاب اسلامی سراغ داشتیم با شخصیت ایشان در سال های اواخر عمر کاملا متفاوت بود.  
 
وی، احمد قابل را نیز مسلط و مقید به اصول و ارکان دینی خواند و افزود: احمد قابل سالهای اوایل انقلاب دادستان بود که می توانست همه چیز داشته باشد.
 
ناصر آملی با بیان اینکه « قابل، تبدیل به شخصیتی می شود که در برابر اندیشه های منجمد فرضیه های کاربردی ارائه می کند » افزود: چندی پیش در برابر پرسش خانمی مبنی بر رعایت حجاب این چنینی در کشور های غربی { آقای قابل } گفته بودند به فتوای یکی از فقها مراجعه کنید که این خانم پس از تعجب نسبت به نظر فقها در خصوص حجاب به نظر احمد قابل مراجعه کرده بود و ایشان بر این اساس پوشش مو را واجب نمی دانست!
 
ناصر آملی با اشاره به اینکه، تحول تفکر سیاسی مراجع شیعی، مدار سینوسی دارد افزود: درک این تحول برای آنانی که نسبت به فرضیات دینی حساس هستند لازم است، تحول اینان تحول تکاملی بود؛ اگر شما امروز به سخنان آیت الله صانعی در اوایل انقلاب اسلامی بازگردید وضعیتی متفاوت با آنچه که امروز می بینید، رصد می کردید و این سیر تاریخی نشان می‌دهد تحول تفکر سیاسی در مراجع شیعی دچار مدار سینوسی و رفت و برگشتی است.  
 
وی افزود: بدون هیچ شک و تردیدی برای پاسخگویی به سوالات امروز جهان پیرامون باید ظرفیت های موجود را شناخته و آنان را به منصه ظهور برسانیم.  
 
این روزنامه نگار اظهار تاسف کرد: امروز علما در خصوص حقوق بشر کار اصولی انجام نمی‌دهند و تنها سخن از فقه و اصول می زنند.
 
ناصر آملی اظهار کرد: عده ای نادان دارای اندیشه آغشته به جنایت تنها می گویند ما حق برده گرفتن در جنگ را داریم و زنانی که به بردگی ما در می آیند تعلق به ما دارند که این جریان در تاریخ اسلام به عنوان یک دعوای ایل و قبیله ای همچنان مستحکم مانده است و این تصور جانور و گیاه است که در جهان زیست نمی کند.  
 
ناصر آملی درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان فرد متقی است پای خود را روی مقام، موقعیت و مال گذاشت ، ایشان به خاطر آرمانهای انسانی شان از مادیات گذشتند!
 
وی با بیان اینکه «مواجهه با دغدغه های حقوق بشری؛ عاملی در تحول بزرگان» است، گفت: بیرون آمدن از حصار و مواجهه با دغدغه های حقوق بشری به همراه پا نهادن بر خویشتن در عرصه سیاست و  اقتصاد را سرمایه هایی در تحقق تحول بزرگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار