دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن گفت: دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن هفتم و هشتم مهر ماه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 25 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت نادری اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، هفتم و هشتم مهر ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی درباره موضوعات و اهداف برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن، افزود: این سمپوزیوم دو روزه شامل 8 برنامه با موضوع پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان بوده و اهداف اصلی آن مبتنی بر این دو مبحث بوده است.

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن خاطرنشان کرد: در این سمپوزیوم از متخصصان ایران، آلمان، آمریکا و استرالیا دعوت به‌عمل آمده است تا با استفاده از دانش آن‌ها بتوانیم گام‌های مؤثری در امر درمان بیماران سرطانی برداریم.

محمدرضا عباس‌زادگان دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن نیز درباره تأثیرات مثبت مطالعات کوهورت و پیشگیری از سرطان، گفت: متأسفانه مطالعات کوهورت و پیشگیری از سرطان در کشور ما کمتر انجام شده و از مطالعات صورت گرفته اطلاعات مفیدی به‌دست آمده است و باید دلایل رشد شیوع سرطان در نقاط مختلف کشور شناسایی شود تا نسبت به درمان به‌موقع و پیشگیری از شیوع اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث تشخیص زودهنگام اقدامات خوبی در یک سال اخیر صورت پذیرفته است، افزود: اکثر سرطان‌ها در مرحله پیشرفته شناسایی می‌شوند که این وضعیت امر درمان را ناموفق می‌کند و در این رابطه تشخیص با روش CTC کمک مؤثری در امر درمان بیماران سرطانی دارد.

دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن ادامه داد: مدیریت و پیشگیری سرطان‌های رحم، پستان، تخمدان و روده بزرگ مورد نقد، بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

عباس‌زادگان در رابطه دستاوردهای مثبت نخستین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن، تصریح کرد: سال گذشته و در حاشیه برگزاری دوره نخست این سمپوزیوم در بحث CTC تفاهم‌نامه همکاری‌ای با گروه پزشکی آلمانی منعقد شد و همزمان نیز همکاری‌های دیگری در بحث پیشگیری از ابتلای به سرطان با کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا و پاکستان داشتیم و امیدواریم که این دستاوردها در دوره دوم بیشتر از دوره نخست باشد.

مریم مقدم‌متین دبیر دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن هم با اشاره به ارسال به دبیرخانه این سمپوزیوم، بیان کرد: در این دوره 313 مقاله دریافت شده که از این تعداد 242 مقاله (236 مورد پوستر و 6 مورد سخنرانی) پذیرفته شده و 71 مقاله نیز مورد پذیرش واقع نشدند.

وی تأکید کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان تا این لحظه 992 نفر بوده و پیش‌بینی حضور بیش از هزار نفر را داریم و در دوره گذشته 700 نفر حاضر بودند و در مجموع 42 سخنرانی داریم و 29 پزشک هم در 5 پنل تخصصی حاضر می‌شوند.

دبیر دومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن بیان کرد: پیش از برگزاری سمپوزیوم کارگاه‌های سمپوزیوم با موضوعات تشخیص سرطان با حضور 31 نفر و درمان سرطان با حضور 29 نفر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پنجم و ششم مهر ماه برگزار می‌شود و در برنامه‌های جانبی مردمی نیز به موضوع غربالگری سرطان‌های پستان و رحم پرداخته می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار