مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در سفر عمان انجام شده تا تولیدات خراسان رضوی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور به فروش برسد.
کد خبر: ۳۰۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 25 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، علی رسولیان  اظهار کرد: از جمله این موارد فرش و مواد غذایی هستند که با توافق انجام شده قرار بر این است که مدتی غرفه‌های فروشگاه‌های ایرانی در کشور عمان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته و پس از آن مدت پرداخت اجاره بها به صورت مشارکت در سود باشد.

وی با بیان اینکه عمان یکی از کشورهایی است که می‌تواند مقصد کالاهای صادراتی و صادرات مجدد  برای تولیدات خراسان رضوی باشد، خاطرنشان کرد: تعرفه صادراتی برای کشور عمان بسیار پایین بوده و حتی با برخی از کشورهای هدف در حد صفر است و به همین علت می‌توان از این امکان استفاده مناسبی به عمل آورد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به این مزیت می‎توان کالاهای نیمه ساخته را به این کشور صادر کرده و پس از اتمام فرآیند تولید آنها را به مقاصدی مانند حاشیه خلیج فارس، آمریکا، اروپا و دیگر مناطقی از این قبیل با هزینه بسیار پایین صادر کرد.

رسولیان میزان صادرات در 5 ماهه نخست امسال در خراسان رضوی به کشور عمان را برابر با تمام سال گذشته اعلام کرد و افزود: برای تقویت مزیت موجود در این کشور مذاکراتی با 2 منطقه آزاد انجام شده تا برخی از ارجحیت‌ها را برای تجار خراسان رضوی در نظر بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مواد غذایی و سلامت در کشور عمان، خاطرنشان کرد: در این 2 نمایشگاه مجموعا 4 شرکت خراسان رضوی حضور داشتند و با توجه به اعلام مناسب ظرفیت‌های بیمارستان رضوی برای توریست سلامت نیز مذاکراتی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مذاکراتی در مورد صادرات دام زنده، سیمان سفید و سایر مصالح ساختمانی انجام شده تا مازاد تولید در این حوزه‌ها به کشور عمان صادر شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار