مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن خبر داد:
مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن گفت: ۶۵۰ پارکبان مشهدی تا انتهای سال جاری از سوی این فرهنگسرا آموزش مقدماتی آتش‌نشانی را به مدت ۳۰ ساعت می‌گذارنند.
کد خبر: ۳۰۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 25 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد باغبان با اشاره به مانور عملیاتی ایمنی و آتش نشانی که در این فرهنگسرا  اجرا شد؛ گفت: این مانور به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی توسط 120 نفر تیم عملیاتی و 80 نفر نیروهای داوطلب و همیاران آتش نشان با کمک فرهنگسرای شهر ایمن اجرایی شد.
وی با تأکید بر اینکه این مانور در چند بخش برگزار شد، عنوان کرد: مانور عملیاتی در پشت فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن و در بخش های مانند اطفای حریق که با سه خودرو و توسط بانوان صورت گرفت، نجات کوهستان، عملیات خطر مواد شیمیایی و به کارگیری تجهیزات نوین، عملیات راپل و... برگزار شد.
 مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن یادآور شد: این فرهنگسرا اقدامات زیادی را در رابطه با مدیریت ایمنی و آتش نشانی و آموزش نیروهای داوطلب انجام می دهد.
باغبان با اشاره به حضور ۷۰ نفر از پاکبانان در این مانور، گفت: این افراد امروز آموزش عملیات اطفای حریق را دیدند در مشهد ۶۵۰ پارکبان داریم که قرار است  به مدت ۳۰ ساعت آموزش های آتش نشانان داوطلب را ببیند .
وی ادامه داد :آموزش این افراد با توجه به موقعیت کاری آنان می تواند به پیشگیری از حادثه و حریق و انجام اقدامات ابتدایی بعد از بروز حوادث کمک کند.
گفتنی است در این مانورعملیاتی بانوان و مردان آتش نشان در قالب تیم‌های امداد و نجات، اطفای حریق، نجات کوهستان، تخصصی مواد شیمیایی  با بکارگیری تجهیزات نوین از جمله خوروی عملیاتی پلت فرم و ... توان عملیاتی خود را به نمایش‌گذاشتند. این  مانور در کنار فرهنگسرای شهرزیبا وایمن واقع در قاسم آباد شریعتی 45 برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار