مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از تخفیف 50درصدی واحدهای اقامتی در هفته گردشگری خبر داد و گفت: فراهم کردن امکانات جهت بازدید رایگان معلولین از مراکز گردشگری و موزه ها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱ 26 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حسین زارع صفت در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی گردشگری که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب که اقشار نیازمند و معلول هم نیازمند گردشگری هستند، اظهار کرد: امسال خدمت رسانی به معلولین را در دستور کار خود قرار داده ایم و واحدهای اقامتی خاص برای آنان در نظر گرفته ایم، که در این راستا فراهم کردن امکانات برای بازدید رایگان معلولین و افراد ناتوان از اماکن و موزه ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی قالب و پوسته گردشگری خراسان رضوی را گردشگری مذهبی دانست و بیان کرد: 50دصد تأسیسات گردشگری کشور در بخش های مختلف استان وجود دارد، همچنین مقصد 30درصد گردشگران خارجی شهر مشهد است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به موضوع استاندارد سازی واحدهای اقامتی، عنوان کرد: واحدهای اقامتی خراسان رضوی نسبت به سایر نقاط کشور از کیفیت بهتری برخوردار است اما با این وجود نیازمند توسعه خدمات هستیم، لذا در این راستا نرخ استانداردسازی واحدهای اقامتی را کاهش داده ایم که باعث استقبال واحدها شده است و تا کنون 378واحد اقدام به استانداردسازی کرده اند.
زارع صفت درخصوص اقامت های ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان، گفت: به علت ظرفیتی که روستاهای هدف برای پذیرش گردشگر دارند، تا کنون شاهد توجه مردم محلی و سرمایه گذاران برای ایجاد این واحدها بوده ایم.
وی افزود: برای ایجاد واحدهای اقامتی که 44مجموعه تقاضا داده‌اند و برای 28منطقه فعالیت بوم‌گردی صورت گرفته که به‌عنوان نمونه نخستین اقامتگاه بوم‌گردی را در استان و در رادکان چناران افتتاح کرده‌ایم.
زارع صفت ادامه داد: همچنین شهرهای مختلفی از جمله گناباد، چناران، خلیل آباد، مشهد، فریمان، جوین، بجستان و بردسکن متقاضی ایجاد واحدهای بوم گردی هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با بیان این مطلب که گردشگری حلال در جهان رتبه دوم گردشگری را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: علاوه بر مسلمانان، گردشگران غیرمسلمان هم به گردشگری حلال روی می آورند که توسعه گردشگری حلال در مشهد را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی تصریح کرد: 185 هتل در تابستان سال گذشته در خراسان‌رضوی داشتیم که در سال 95 به 197 هتل افزایش پیدا کرد ضمن اینکه ظرفیت اشباع شده واحدهای اقامتی رسمی 52.43 درصد و امسال  56.55 درصد که رشد 3 درصدی در این زمینه داشته‌ایم.
وی با بیان این مطلب که سال گذشته 310 هتل و امسال 313 هتل آپارتمان خدمت‌رسانی می‌کردند، اظهار کرد: سال گذشته که ظرفیت اشباع شده هتل آپارتمان‌ها در سال 94، 63 درصد و در سال 95، 62.34 درصد بوده است.
زارع صفت افزود: مهمان‌پذیران نیز تابستان 94، 380 واحد و امسال 390 واحد خدمت‌رسانی داشتند که ظرفیت اشباع آن در سال 94، 58درصد و در سال 95، 62.38 درصد بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی درخصوص میزان گردشگران وارد شده به استان، گفت: در 6 ماه نخست سال 94، 20 میلیون و 968 هزار و 938 نفر و در سال 95، 21 میلیون 813 هزار و 867 نفر است که شاهد رشد 4 درصدی بوده‌ایم.
زارع صفت ادامه داد: در حوزه گردشگری خارجی باتوجه به فضای سیاسی منطقه بحث توسعه بازارهای هدف را مدنظر قرار دادیم و در سه ماه اول سال 94، 215 هزارو  183 نفر وارد استان شدند و در سال 95، 168 هزار و 329 نفر که 21 درصد کاهش داشتیم البته در میزان ورودی گردشگران خارجی به شهر مشهد که شامل مبادی مرزی شرق کشور می‌شود کاهش چشمگیری نداشتیم.
وی افزود: میزان گردشگران در سه ماه دوم تابستان در سال 94 از مبادی ورودی شرق کشور به مشهد 628هزار و 724 نفر و در 6 ماهه اول سال 95، 530 هزار و 761 نفر بوده که از این میزان گردشگران، یک سوم ورودی گردشگران به کشور را عراقی‌ها تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه 5 تا 7درصد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور داشتیم  که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی در پایان از تخفیف 50درصدی واحدهای اقامتی در هفته گردشگری خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار