رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: از ابتدای امسال حدود 800 تن فرآورده‌های پای مرغ به کشورهای آسیایی صادر شده است.
کد خبر: ۳۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 26 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، علی سلیمانی اظهار کرد: واحد صنعتی فرآوری پای مرغ که مبادرت به صادرات این محصول به کشورهای آسیایی می‌کند از ابتدای سال 792 تن محصول را به خارج از کشور صادر کرده است.

وی تصریح کرد: این واحد که بیش از 60 نفر در آن به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند با نظارت دامپزشکی به کشورهای جنوب شرق آسیا پا و پنجه مرغ صادر می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور تأکید کرد: این واحد علاوه بر اشتغال‌زایی توانسته است پای مرغ را از دیگر شهرستان‌های استان نیز جمع‌آوری و پس از پوست‌گیری، شست‌وشو و بسته‌بندی صادر کند.

سلیمانی با اشاره به تولید روزانه شش تن شیر در شهرستان نیشابور گفت: با توجه به حجم زیاد تولید شیر در شهرستان، به‌صورت روزانه و تصادفی از مراکز جمع‌آوری شیر و دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی افزود: شیرهای خام تولیدی از نظر بار میکروبی، افزودنی و PH مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی ادامه داد: از ابتدای سال بیش از 300 تن شیر با مجوز دامپزشکی و پس از طی آزمایش‌های ذکرشده به استان‌های مازندران و تهران حمل شده است.

سلیمانی با اشاره به‌شدت برخورد با تخلفات در این موضوع و اهمیت سلامت مردم بیان داشت: خوشبختانه برخوردهای سال گذشته باعث شده امسال هیچ‌گونه تخلفی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اهمیت مایه‌کوبی دام‌ها برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری‌ها تصریح کرد: طی دو ماه گذشته بیش از 89 هزار رأس دام سبک در سطح شهرستان نیشابور مایه‌کوبی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور افزود: این شبکه به‌صورت رایگان کانون‌های بیماری سال‌های قبل که در روستاهای نزدیک حیات‌وحش رئیسی و حیات‌وحش حیدری بوده‌اند را در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه کرده است.

سلیمانی با اشاره به اهمیت این واکسیناسیون گفت: این بیماری در صورت عدم پیشگیری باعث تلفات در دام‌های سبک اهلی می‌شود و به حیات‌وحش نفوذ خواهد کرد که خوشبختانه با اقدامات به‌موقع ضمن جلوگیری و کنترل در دام‌های اهلی شهرستان، از ورود به حیات‌وحش نیز جلوگیری به‌عمل‌ آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار