مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی سی‌امین مرکز شهیدپژوهی استان را افتتاح کرد و از تأسیس 17 مرکز دیگر تا پایان سال تحصیلی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 26 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، رضا رمضانی در افتتاحیه اولین مرکز شهیدپژوهی دانش‌آموزی در ناحیه 6 که صبح امروز در مدرسه شاهد شهید تحقیقی برگزار شد، با بیان اینکه طرح شهیدپژوهی طرحی ملی است که ابتکار آموزش‌وپرورش استان بوده است، گفت: این مرکز اولین مرکز شهیدپژوهی در ناحیه 6 و سی‌امین مرکز در استان است و ما بنا داریم تا پایان سال تحصیلی 17 مرکز دیگر را هم راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه اختتامیه دومین طرح شاهدپژوهی اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، افزود: این مراکز موظف‌اند دانش‌آموزان پژوهشگر را در حوزه ایثار و شهادت به لحاظ ایجاد اسناد مکتوب و فراهم کردن زمینه حضور آنها به‌عنوان مصاحبه‌کننده با خانواده شهدا آماده کنند و آثار پس از گردآوری در اسفندماه داوری خواهد شد.

مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات این طرح، تصریح کرد: این طرح، طرحی خودجوش است و اعتبار آن از منابعی تأمین می‌شود که در حوزه ترویج ایثار و شهادت اختصاص داده می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه هدف ما از این طرح آشنایی با نقش شهدا، ویژگی‌ها و انتظارات آن‌هاست، خاطرنشان کرد: در این مراکز باید در مورد شهدای دفاع مقدس تحقیق کرد و هر دانش‌آموزی راجع به یک شهید تحقیق و پرس‌وجو کند.

وی اقدامات و ابتکارات اداره شاهد و ایثارگران استان را در حد اداره کل شاهد و ایثارگران وزارت خانه دانست و گفت: سطح مدارس شاهد به‌گونه‌ای است که امسال 97 هزار و 700 پیش ثبت‌نام داشته‌ایم که سه برابر ظرفیت ما بوده است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش استان افزود: برگزاری هزار یادواره، آموزش 5 هزار راوی معلم، آموزش 30 هزار راوی دانش‌آموز و خدمات معلمان باعث شده که امسال مدارس شاهد با اختلاف 63 صدم درصد بعد از مدارس استعدادهای درخشان قرار گیرند.

رمضانی تنها اسناد در دسترس را اسناد مکتوب دانست و تصریح کرد: پدر و مادر شهدا که اسناد زنده هستند را فقط چند سال می‌توانیم داشته باشیم و کم‌کم اسناد در دسترس فقط اسناد مکتوب هستند و این‌گونه زوایای پنهان زیادی از جنگ و دفاع مقدس خواهد ماند و آنچه دشمنان نتوانستند در آن تشکیک ایجاد کنند، طی سال‌های آینده این کار را خواهند کرد و ما باید دانش‌آموز را در موقعیت پژوهش قرار دهیم.

همچنین کارشناس شاهد و امور ایثارگران ناحیه 6 با بیان اینکه این مرکز در آینده توسعه پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کم در شروع کار با 6 هزار جلد کتاب مرکز را ایجاد کردیم و آن را توسعه دادیم که بتواند مرکز شهید پژوهی جامع ناحیه 6 باشد.

محمد عظیم‌زاده با اشاره به اینکه 170 نفر در ناحیه 6 جزو راوی معلمان هستند، گفت: ما وظیفه‌ داریم از فرصت‌هایی که در اختیار داریم در جهت احیای مسیر و اهداف شهدا گام برداریم و مدارس شاهد نام و راه و منش شهدا را به دانش‌آموزان آموزش دهند.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار