معاون فرهنگی علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهدمقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 26 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی ابراهیمیاظهار داشت: این جشنواره چندین سال است که برگزار می‌شود و امسال شهر مشهد میزبان این جشنواره است. تاریخ برگزاری این جشنواره ششم تا نهم مهرماه است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نیاز به ارتباط ویژه با قرآن در دانشگاه‌های پزشکی وجود دارد، خاطر‌نشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی با سلامت افراد جامعه در ارتباط هستند و این امر اهمیت آشنایی با مفاهیم معنوی را مشخص می‌کند، در قرآن تاکید شده که نگاه نسبت به افراد جامعه باید یکسان باشد و این باید سرلوحه اخلاق پزشکی قرار بگیرد و جامعه پزشکی باید برای احیا و سلامت انسان‌ها بکوشد.

وی در رابطه با جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: این جشنواره در سه سطح کارکنان، اساتید و دانشجویان با هدف آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی و نهادینه شدن آن در جامعه برگزار می‌شود، افتتاحیه این جشنواره فردا بعد از نماز مغرب و عشاء در تالار ابن سینا با حضور وزیر بهداشت و اختتامیه آن نیز  روز جمعه با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و شرکت مقام‌های کشوری در این همایش نشان از اهمیت بحث‌های قرآنی است.

معاون دانشجویی، فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افراد شرکت کننده در این دوره جشنواره برگزیدگان نهایی مسابقات هستند و تعداد کل برگزیدگان 870 نفر است که 630 نفر آن در بخش شفاهی و مابقی در مسابقات کتبی شرکت کرده‌اند، مسابقات در سه بخش تحقیق و مفاهیم، ترتیل و  حفظ برای خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود.

ابراهیمی در رابطه با جزئیات برگزاری این جشنواره عنوان کرد: تعداد شرکت‌کننده‌ها در بخش کتبی 64 نفر، آئینی 9 نفر، ادبی و هنری 36 نفر و پژوهشی 25 نفر است، تعداد داوران 30 نفر است که 11 نفر آن مشهدی و مابقی از استان‌های تهران، اصفهان، فارس و قم هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه زیر‌نظر وزارت بهداشت است، تصریح کرد: جزئیات برنامه افتتاحیه و اختتامیه هنوز ابلاغ نشده اما برنامه‌های فوق برنامه، شبی با قرآن با حضور قاریان مشهور و سخنرانی حجت الاسلام قرائتی و اجلاسیه معاونان دانشجویی و فرهنگی با حضور 61 معاون از سراسر کشور و مسئولان وزارتخانه است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با آمار برگزیدگان گفت: در بخش تحقیق 24 استاد، 56 کارمند و 70 دانشجو، در بخش ترتیل 35 استاد، 73 کارمند و 84 دانشجو، در بخش حفظ کل 3 استاد، 11 کارمند و 13 دانشجو حضور دارند و به طور کلی 70 استاد، 225 کارمند و 296 دانشجو برگزیدگان این جشنواره هستند.

ابراهیمی در رابطه با شرکت کنندگان مشهدی، خاطرنشان کرد: 22 نفر در بخش شفاهی، یک نفر هنری، یک نفر کتابخوانی و شش نفر تواشیح برگزیده کشوری از شهر مشهد هستند و بعد از شیراز دومین شهر از نظر تعداد برگزیدگان هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار