مدیر کمیته امداد خراسان رضوی:
مدیر کمیته امداد خراسان رضوی گفت: امسال رویکرد برگزاری جشن عاطفه ها کاهش هزینه های اجرایی است.
کد خبر: ۳۰۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 26 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، محسن مسعودیان راد صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی برگزار شد، از برگزاری همایش ملی سالمندان 7إلی 10مهرماه خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه بررسی هرم جمعیتی کشور حاکی از آن است که جمعیت کشور به سمت پیری و سالمندی پیش می رود، باید مباحث مروبط به معیشت و تأمین اجتماعی مدنظر همه آحاد جامعه و برنامه ریزان قرار بگیرد تا دغدغه های تأمین هزینه های زندگی برای این قشر از جامعه برطرف شود.
وی با بیان این مطلب که جمعیت سالمند خراسان رضوی 580هزار نفر است، عنوان کرد: از این تعداد 140هزار نفر تحت پوشش هستند که 25درصد این جمعیت را شامل می شود و با پیش بینی های انجام شده، در سال های آینده 25درصد جمعیت سالمند استان به حدود 600هزار نفر میرسد لذا باید در این حوزه برنامه ریزی کرد تا زندگی آینده آنان تأمین شود.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش ملی سالمندان ایجاد هشدار و تلنگر برای مردم و مسئولین است تا به تکریم سالمندان بیشتر توجه کنند.
مسعودیان راد ادامه داد: هدف دیگر از برگزاری این همایش این است که شکاف بین نسل جوان و سالمندان برطرف شود و بتوانیم اهمیت سالمندان را برای جوانان به درستی تبیین کنیم.
وی با بیان این مطلب که 300سالمند از سراسر کشور در این همایش حضور دارند، اظهار کرد: هزینه های این همایش توسط خیرین و آستان قدس رضوی فراهم شده، همچنین مشاوران ملی و پزشکان خیر در این مراسم به ارائه مباحث آموزشی و خدمات پزشکی رایگان می پردازند.
مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه این نشست به موضوع جشن عاطفه ها پرداخت و گفت: هرسال برای جمع آوری کمک های مردمی چادرها و پایگاه هایی در سطح شهر راه اندازی می شد که علاوه بر پرهزینه بودن، بخاطر تعداد زیاد آن ها از انضباط و شکل مطلوب برخوردار نبودند، لذا امسال رویکرد برگزاری جشن عاطفه ها کاهش هزینه های اجرایی است.
مسعودیان راد ادامه داد: با توجه به این موضوع امسال جشن عاطفه ها را به شیوه ای جدید و دو مرحله ای برگزار کردیم که که مرحله اول آن در نیمه پایانی شهریورماه برگزار شد و در مرحله دوم آن که از 7 إلی 10مهرماه برگزار می شود، در مدارس حضور داریم و به دنبال این هستیم که خود ما به خیرین مراجعه کنیم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته جشن عاطفه ها محدود به یک هفته خاص بود، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال در نظر داریم فراهم کردن مقدمات و نیازهای تحصیل دانش آموزان در طول سال بطور مستمر در جریان باشد.
مدیر کمیته امداد خراسان رضوی با بیان این مطلب که در خصوص این موضوع فقط به دانش آموزان تحت پوشش نیست، عنوان کرد: اگر رابطین ما در مدارس دانش آموزانی را معرفی کنند که نیاز به کمک داشته باشند به آنها خدمات می دهیم.
مسعودیان راد با اشاره به اینکه بالغ بر 23هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در خراسان رضوی هستند، گفت: برای کمک به دانش آموزان نیازمند 17میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که در مرحله اول جشن عاطفه ها 15میلیارد و 772میلیون تومان جمع آوری شد.
وی با بیان این مطلب که بالغ بر 577هزار صندوق بزرگ و کوچک در استان وجود دارد، اظهار کرد: در شش ماه گذشته درآمد حاصل از این صندوق ها 102میلیارد ریال بوده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه کمیته امداد برای جلوگیری از سرقت صندوق های صدقه راهکارهایی را عملی کرده است، گفت: کمیته امداد در ارتباط با صندوق صدقات و برای رفع آن اقدام به مقاوم‌سازی، کوتاه‌کردن زمان تخلیه صنادیق، استفاده از شیوه های نوین و پایانه های الکترونیک و کدهای USSD را انجام داده است .
مسعودیان راد در پایان خاطرنشان کرد: نیکوکاران می توانند با استفاده از روش‌ الکترونیکی همچون شماره #1*8877* کمیته امداد را یاری کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار