نماینده شورای شهر مشهد:
نماینده شورای شهر مشهد گفت: مجموع دست اندرکاران شهر مشهد اعم از دولتی و خصوصی، میزبان این رویداد تاریخی هستند.
کد خبر: ۳۰۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 26 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، براتعلی خاکپور با اشاره به اینکه موضوع میزبانی از شاخصه های اصلی فرهنگ ایرانی اسامی است، گفت: یقیناً تمام سازمان های مجری و مرتبط با بحث زائر و در رأس همه، مراکز اقامتی، هتلها و رستورانها، باید با آداب، اصول و نحوه معاشرت با مهمانان خارجی آشنا بوده و آمادگی لازم را در این خصوص بدست بیاورند.
وی افزود: این اجلاس، ابتکار ارزشمندی بود که توسط بخش خصوصی انجام شد و یقیناً چنین همایش هایی باید تداوم یابد تا علاوه بر میزبانان، ساکنین شهر نیز نسبت به رویداد مشهد2017 و میزبانی موفق آن، آگاهی یابند.
خاکپور تأکید کرد: این برنامه یک برنامه ملی است که دامنه مشارکت گسترده ای دارد و اکنون نیز انتظار تلاش و هماهنگی بیشتری برای حصول موفقیت می رود.
 
حمایت از اصناف در میزبانی بهتر ضروری است
همچنین رییس اتحادیه رستوران داران مشهد با اشاره به نقش اصناف در مشهد 2017، گفت: این گردهمایی، حداقل 10 سال دیر برگزار شد. هرچه سطح دانش اصناف ما در میزبانی ارتقاء یابد، بازخورد بهتری در ماندگاری زائر و بهبود و پیشرفت صنعت گردشگری، دریافت خواهیم کرد.
حسن امیریان با اشاره به اینکه اولین دغدغه زائر و گردشگر در یک شهر، مکان و غذاست، اظهار داشت: در حال حاضررستوران¬های داریم که نه تنها در مشهد که در جهان برند هستند و بهترین غذاها از نظر کیفیت را با نازل ترین قیمت¬ها نسبت به رستوران های مشابه در دنیا ارائه می دهند.
وی ادامه داد: صنف رستوران داران ایران، از جمله اصنافی است که در موفقیت های این کشور نقش به سزایی داشته است. رساندن غذای گرم به خط مقدم جبهه که برای اولین بار در ایران صورت گرفت، تحصن های مختلف اصناف در گذشته و کمک به هدفمند کردن یارانه ها در سالهای اخیر، خدماتی فراموش نشدنی از اصناف ایران است.
امیریان با بیان اینکه یک سوم، جمعیت ایران را اصناف تشکیل می دهند، افزود: در حال حاضر نیز اگر افزایش ماندگاری زائر برایمان اهمیت دارد، باید فشارهای مالیاتی، جای خود را به مشوق های حمایتی بدهند و در این خصوص همه سازمان های ذیربط مانند دارایی، شهرداری، بهداشت و اماکن دخیل اند و با کاهش فشار و برخورد مناسب با اصناف، نقش بزرگی در بهبود صنعت گردشگری و میزبانی اسلامی داشته باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار