سرپرست فرمانداری نیشابور گفت: آینده اقتصادی نیشابور بر پایه گردشگری خواهد بود و برای آن باید مراسم و جشنواره‌های زیادی برگزار کنیم.
کد خبر: ۳۰۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 27 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، سعید شیبانی در مراسم نواختن زنگ گردشگری در مدرسه تاریخی خیام اظهار کرد: آینده اقتصادی نیشابور بر پایه گردشگری خواهد بود و برای آن باید مراسم و جشنواره‌های زیادی برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: هنوز تا رسیدن به این مرحله که بتوانیم بر اساس درآمدهای گردشگری برنامه‌ریزی کنیم فاصله زیادی داریم ولی راه رسیدن به توسعه نیشابور از گردشگری خواهد بود و باید برای آن تلاش کنیم.

سرپرست فرمانداری نیشابور ادامه داد: در نگاه اول توسعه گردشگری باعث افزایش ارزش‌ افزوده می‌شود ولی باید به یاد داشت که حضور و رفت‌وآمد گردشگر باعث تحولات انسانی و فرهنگی عظیمی خواهد شد.

در ادامه این برنامه سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور گفت: در سال 1964 سازمان جهانی گردشگری روز شش مهر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری انتخاب کرد که هدف آن توسعه صنعت گردشگری در جهان است.

مهدی کوثری خاطرنشان کرد: در ایران نیز با نگاه ویژه مسؤولان کشور، گردشگری با صنایع‌دستی و میراث فرهنگی تلفیق‌ شده است و این عناصر زمانی که در کنار هم قرار گرفت توانست تأثیرات زیادی را بر جا بگذارد.

وی افزود: مهم‌ترین تعریف از گردشگر حضور 24 ساعته تا شش‌ماهه در یک شهر است و ما تلاش می‌کنیم مدت ماندگاری مسافر را در نیشابور افزایش دهیم.

کوثری تأکید کرد: با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه در برنامه ششم، گردشگری جایگاه ویژه‌ای یافته است و شهرداری‌ها متولی حوزه اصلی گردشگری شده‌اند.

وی گفت: امیدواریم درآمد شهرداری‌ها به جای فروش تراکم به گردشگری تغییر کند و علاوه بر اشتغال باعث توسعه اقتصادی در شهرستان شود.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور نیز شاخصه‌های فرهنگی، محیط‌زیست و تاریخی را ظرفیت‌های عظیم نیشابور دانست و افزود: نیشابور به‌عنوان پنجمین شهر ایران توانست در بین شهرهای تاریخی جهان ثبت شود و امیدواریم مسؤولان به این ظرفیت عظیم نیز توجه داشته باشند.

در ادامه مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با اشاره به اهمیت توسعه جهانگردی گفت: برای توسعه گردشگری باید از ایران‌گردی شروع کرد و برای ایران‌گردی نیز بهترین شهر برای آغاز نیشابور است.

سید جواد قوامی‌نژاد ادامه داد: امروز که به‌عنوان روز تجلیل از بازنشستگان نیز نام‌گذاری شده است برای ما واجب است از بزرگان خود که عمر خویش را در راه خدمت به وطن گذاشته‌اند تقدیر کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار