رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد از توقیف بیش از 8 تن مواد غذایی غیربهداشتی طی 6 ماه گذشته در خلیل‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 27 September 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک رضوی، محمد هاشمی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خلیل‌آباد ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط اظهار کرد: نقش سلامت و ایمنی مواد غذایی در سلامت و تندرستی انسان بسیار حائز اهمیت است و تغذیه‌ای که بر اساس اصول علمی تنظیم شود بی‌شک سلامت انسان را تأمین می‌کند.

وی افزود: سبک زندگی امروزه و حتی گاهی آداب‌ورسومی که در اجتماعات گوناگون جامعه وجود دارد باعث کاهش چشمگیر مواد غذایی در بدن انسان می‌شود، همچنین دلایل شخصی و فردی نیز به میزان بسیار زیادی در سوءتغذیه مؤثر است.

وی بابیان اینکه اعتیاد در کشور به یک موضوع بسیار مهم تبدیل‌ شده است، افزود: سالانه بیش از 5 میلیون نفر در دنیا به خاطر اثرات ناشی از اعتیاد می‌میرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد اظهار کرد: 85 درصد سرطان‌ها به‌طور مستقیم با کشیدن سیگار ارتباط دارد.

هاشمی به اثرات بسیار خطرناک ناشی از کشیدن سیگار اشاره کرد و اظهار داشت: پوکی استخوان، درد پا، مشکلات عصبی، فراموشی، مشکلات گوارشی و سلامت دندان و صورت نمونه‌ای از مضرات کشیدن سیگار است.

وی همچنین به‌روز جهانی قلب اشاره کرد و گفت: شعار روز جهانی قلب «مهربانی با قلب، نیروبخش زندگی» است که کنترل فشارخون، قند خون و چربی خون از نکات بسیار مهمی است که باید مدنظر انسان جهت سلامت قلب و عروق قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: در 6 ماه گذشته بیش از 2 هزار مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید به‌عمل‌آمده است که طی این مدت 45 مورد واحد صنفی که تخلف کرده‌اند به مراجع قضایی شهرستان معرفی‌ شدند.

وی از توقیف بیش از 8 تن مواد غذایی غیربهداشتی طی 6 ماه گذشته در خلیل‌آباد خبر داد.

هاشمی افزود: 34 مورد گشت مشترک به همراه اداره دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان برای نظارت بر واحدهای عرضه گوشت، مواد غذایی و نانوایی‌ها انجام‌ شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار