دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور گفت: متأسفانه در این دولت شرایط بدتر شده است و حتی ابلاغ‌های دولت قبل را برای سازمان‌های مردم‌نهاد لغو کرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 27 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد الموتی در پنجمین نشست فصلی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور که در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در قسمت‌های زیادی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد برنامه‌ریزی صورت گرفته است و منتظر هستیم تا خروجی نشست این دور شروع انتخاب اعضای استان‌ها باشد.

وی افزود: ما شریک دولت برای کمک هستیم ولی دولت شریک خوبی برای ما و همه سازمان‌های مردم‌نهاد نبوده است، انتظار داریم دولت‌مردان از این تلاش‌های خاضعانه استفاده کنند.

دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور تأکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد بیگانه نیستند و قصد ضربه زدن ندارند، ما ضعف‌ها را شناسایی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم آن‌ها را برطرف نماییم، بسیار دردآور است که بعد از 37 سال از انقلاب باید از پدران خود بخواهیم که به ما اعتماد کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این دولت شرایط بدتر شده است و حتی ابلاغ‌های دولت قبل را برای سازمان‌های مردم‌نهاد لغو کرده‌اند و امیدواریم با اتحاد بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

الموتی در پایان گفت: برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی جای درنگ ندارد و ما به‌هیچ‌عنوان پا پس نخواهیم کشید.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی گفت: دولت توجه ویژه‌ای به منابع طبیعی و محیط‌زیست دارد و به استفاده از نظرات و توجه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید ویژه‌ای دارد.

هادی باقری ادامه داد: انسجام سازمانی و برون‌سازمانی در محیط‌زیست جایگاه ویژه‌ای دارد و توانمندسازی اقتصادی افراد در عرصه‌های منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی در حوزه‌های منابع طبیعی و قوه قضائیه ایجاد شده است و مشارکت‌ها برای آموزش بسیار تأثیرگذار بوده است.

سرپرست فرماندار نیشابور نیز اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد مورد تائید نظام هستند و افراد دلسوز در اسن سازمان‌ها فعالیت می‌کنند.

سعید شیبانی با اشاره به اهمیت نهادهای غیردولتی بیان داشت: این سمن‌ها می‌توانند در مواردی وارد شوند که نهادهای دولتی نمی‌توانند که این ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از منابع طبیعی بدون شناسایی دقیق برای جایگزین‌های آن‌ها باعث آسیب فراوان به طبیعت شده است، نیشابور از طبیعت استفاده زیادی در راه پیشرفت کرده است و باید برای حفظ فرهنگ و تمدن بر خواسته از طبیعت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار