مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس نقش بنیادی در انقلاب و نظام دارد و احیاگر هویت ملی و دینی ایرانیان است.
کد خبر: ۳۰۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر علیرضا کاظمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه «دفاع همچنان باقی‌است» افزود: پس از گذشت سال‌ها از دوران جنگ تحمیلی  نتوانسیتم نقش هفته دفاع مقدس را در نظام و انقلاب به جامعه نشان دهیم و بی تردید دفاع مقدس یک نقش بنیادی در انقلاب و نظام ما دارد .
 وی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب ما در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیون دفاع مقدس است و بی‌شک ریشه‌های انقلاب در دفاع مقدس مستحکم شد و قوام گرفت. عزت، استقلال،  افتخار، امنیت، اقتدارعلمی، نظامی و شرافت ما مدیون دفاع مقدس است وبیان این نکته ضروری است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح داشت:  یکی از بهترین اقدامات در حوزه دفاع مقدس برگزاری نمایشگاهای موضوعی است. بایستی بتوانیم  دراین هفته، فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کنیم. در این نمایشگاه یک فرایند از شروع دفاع مقدس و اتفاقاتی که در این ایام به وقوع پیوسته به علاوه اقداماتی که در حال حاضر بایستی انجام گیرد در حوزه های جنگ فرهنگی در سطح دنیا در معرض نمایش قرار گرفته؛ این بسیار ارزنده است که مردم با واقعیت‌های جنگ در گذشته و حال از طریق این نمایشگاه آشنا شوند.
 وی با تاکید بر اینکه  بسیاری از مفاهیم در قالب آثار نمایشگاهی منتقل می شود اضافه داشت: نمایشگاه  امسال علاوه بر اینکه به درستی با نام «دفاع همچنان باقی است»،  نامگذاری  شده،  بار معنایی جالبی دارد و به دفاعی برمی‌گردد که شروع شده و پایانی ندارد، در حالی که  الگویش  عوض شده و جنگ سخت دیروز به جنگ نرم  و جنگ فرهنگی  امروز تبدیل شده است. وی ادامه داد: در این نمایشگاه خاطرات اروند  و کارون وشب‌های سخت عملیات کربلای 4 و والفجر 8  زنده می‌شود؛ خاطراتی  که وجدان‌های  خفته را بیدار و غبارهای زرق و برق دنیا را که بر دل و روح ما حاکم شده را  می‌زداید.   
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تقدیرازسازمان فرهنگی تفریحی  و معاونت شهرداری مشهد گفت: علی‌رغم همه کمبودها در جامعه این اقدام به جا و قابل تحسین است  و ما نیز معتقدیم «دفاع همچنان باقی‌است»؛  بی‌تردید  به تصویر کشیدن صحنه‌های جنگ کار بسیار دشواری است  که در این نمایشگاه ارزشی  در معرض دید عموم قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار