جانشین فرمانده سپاه قدس هزینه جنگ عراق و افغانستان را از جیب مردم آمریکا و هزینه جنگ‌های نیابتی در منطقه علیه ایران را از جیب سعودی‌ها عنوان کرد و گفت: اگر نبود مسیر عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران، جرثومه فساد سعودی‌ها همچنان زیر عبا و چفیه آنان پنهان می‌ماند و آشکار نمی‌شد.
کد خبر: ۳۰۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، سردار اسماعیل قاآنی شامگاه سه‌شنبه در نخستین محفل انس رزمندگان واحد تخریب یگان‌های رزم خراسان رضوی که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما به مفهوم واقعی هم انقلاب بود و هم اسلامی اظهار داشت: از این جهت انقلاب بود که دگرگونی ایجاد کرد و در حقیقت مردم به رهبری امام انقلاب کردند و از این جهت اسلامی بود که از روز اول بر مبنای اسلام شکل گرفت و رهبر انقلاب مرجع تقلید مردم بود و از روز اول تاکنون بر این مبنا مانده است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) قاعده مسلمان زندگی کردن و سبک زندگی اسلامی در بخش‌های مختلف را احیا کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این قواعد مساله جهاد بود و حضرت امام جهاد را در جنگ تحمیلی احیا کردند.

* دفاع مقدس قانون عزتمندانه جنگیدن در جنگ نامتقارن را نشان داد

جانشین فرمانده سپاه قدس افزود: جنگ تحمیلی دو بعد اساسی و مهم دارد یکی اینکه خود حادثه جنگ بسیار عظیم بود چراکه ما سازمان رسمی درستی برای اداره جنگ نداشتیم و حتی امکانات کافی برای جنگیدن در اختیار ما نبود در حالی که دشمن از روز اول جنگ با 14 لشکر سازمان یافته مجهز به جنگ ما آمد و در روز پایان جنگ با وجود همه تلفات و شکستها بیش از 50 لشکر آماده در اختیار داشت.

قاآنی به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید غدیر اشاره و تصریح کرد: ایشان در این بیانات شکل کامل‌تری از نگاه به دفاع مقدس ارائه داد به این معنی که دفاع مقدس قاعده و قانون عزتمندانه جنگیدن و زندگی کردن در دوران جنگ در مقابل دشمنانی است که همه نوع امکانات مادی در اختیار داشتند اما ما دست خالی در یک جنگ نابرابر جنگیدیم و این نابرابری ها را به نحو احسن جبران کردیم.

وی مشکل اصلی آمریکا با ایران را در این نکته نهفته دانست و گفت: بچه شیعه‌ها نه تنها در دفاع مقدس با عزت زندگی کردند بلکه درس باعزت زندگی کردن در اوج نابرابری مادی و با عزت جهاد کردن را به دیگران آموختند و آمریکا می‌داند در این مسأله حریف ما نیست و حرفشان این است که چرا این درس را به دیگران می آموزید و تمام داستان تروریسم و حمایت ایران از تروریسم را بر مبنای همین آموزش بنا نهاده‌اند.

* میادین مین در دفاع مقدس پیش از آغاز عملیات شناسایی و با هنرمندی خنثی می‌شد

فرمانده اسبق لشکر 5 نصر با بیان اینکه آمریکا به هر گروهی که بخواهد رسم مردانه جنگیدن را از نظام جمهوری اسلامی یاد بگیرد انگ تروریسم می‌زند، افزود: این در حالی است که آمریکا 3 هزار میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرد اما با ذلت از این کشور بیرون رفت؛ از عراق فرار کرد و متفکرین آمریکا معتقدند ایران با نوک انگشت پا آمریکا را از عراق بیرون انداخته است.

سردار قاآنی با طرح این سؤال که نابرابری مادی در دفاع مقدس چگونه جبران شد، به مسأله تخریب در جنگ اشاره کرد و گفت: تخریب نیازمند عناصر مادی و نیمه مادی و معنوی است و فرزندان حضرت امام با آموختن عناصر غیرمادی و معنوی و تقویت آن و بکارگیری آن در میدان جنگ توانستند عظمت آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمونه تخریب در دفاع مقدس را در هیچ ارتشی از ارتش‌های دنیا قبل و بعد از جنگ تحمیلی نمی‌توان یافت، تصریح کرد: همه ارتش‌های دنیا پشت میدان مین زمینگیر می شوند ولی تخریبچیان ما بر میادین مین با عرض 100 تا 300 متر مسلط می شدند و پیش از آغاز عملیات میدان را پاکسازی می کردند در حالی که نه شکل مین‌ها دست می‌خورد و نه جایشان تغییر می‌کرد و در واقع با هنرمندی و فداکاری و رنج فراوان شب‌های متمادی یکی یکی مین‌ها را خنثی می‌کردند.

*‌تدبیر، تخصص، شجاعت و شهامت ویژگی منحصر به فرد تخریبچیان دوران دفاع

جانشین سردار قاسم سلیمانی در سپاه قدس که در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان تخریب بود، تاکید کرد: اینکه می‌گویند در دفاع مقدس بسیجیان برای باز کردن میدان مین روی مین می‌رفتند به هیچ وجه صحیح نیست و در یک عملیات هم اینگونه اتفاق نیفتاد چرا که با بکارگیری از تدبیر و تخصص به نقشه‌های پیچیده میدان مین دست می‌یافتیم و گاها میدان مین آن سوی کمین دشمن را هم خنثی می‌کردیم و اگر تدبیر و تخصص و فداکاری و شجاعت و شهامت نبود، امر مهم دست یافتنی نبود.

سردار قاآنی به ابزارهایی نظیر اژدر بنگال اشاره کرد و افزود: چنین ابزارهایی برای بازگشایی میادین مین پیش‌بینی نشده بکار می‌رفت و دینداری، اعتقاد به خدا، توسل به ائمه، معنویت، اخلاص و صفای باطن تخریبچیان ما در دنیا نمونه ندارد و انواع مینهای پیشرفته را با هنرمندی خنثی می کردند و هرجا جبهه با مشکل روبه‌رو می‌شد تخریبچیان پیشقراولان باز کردن مشکلات بودند.

وی به خاطرات تخریبچیان در تونل زدن زیر دژ کنار نهر خین اشاره و تاکید کرد: تخریبچیان با زحمت و سختی با استفاده از امکانات موجود موانع دشمن بر سر راه را کنار می‌زد و این هنر امام خمینی(ره) بود که چنین انسان‌هایی تربیت کرد که چگونه جنگیدن در جنگ نامتقارن را تعریف کردند.

فرمانده اسبق لشکر 5 نصر تصریح کرد: در دوران دفاع از ابتدا تا انتهای آن خلا امکانات اطلاعاتی داشتیم اما انسان‌هایی با همت 48 ساعت در لباس غواصی در آب از خرمشهر تا بصره برای شناسایی می‌رفتند و راه با امکانات محدود به دل دشمن زدن را پیدا می‌کردند و می‌جنگیدند و در واقع راه عزت را اینگونه باز کردند.

قاآنی با تاکید بر اینکه همه میادین مین و موانعی که دشمن بر سر راه ما قرار داده بود پیش از شب عملیات برچیده شده بودند، گفت: البته در جبهه امداد غیبی هم وجود داشت اما نه به این معنا که رزمندگان بنشینند و از خدا مدد بخواهند بلکه عرق می‌ریختند و آنچه در توان داشتند به کار می‌بستند و بدون هیچ ادعایی شب عملیات دست به دعا و توسل بر می‌داشتند که خداوندا ما بیش از این نتوانستیم مابقی را خودت مدد کن و امداد غیبی می‌رسید.

وی با بیان اینکه تمام غواصانی که از اروند عبور کردند و خط مستحکم بتونی دشمن را شکستند حتی یک کپسول اکسیژن با خود به همراه نداشتند، افزود: این‌ها هنری است که هیچکس در دنیا ندارد؛ این‌ها میدان مین باز نمی‌کردند بلکه راه عزت را پیدا و باز کردند و بدون سلاح ضد آب از اروند گذشتند و فولاد هم فهمید که باید با بسیجی همراهی کند و تیر بزند و گیر نکند.

* جنگ‌های نیابتی در منطقه با پول مردم مسلمان عربستان اداره می‌شود

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: جمع شدن تمام دنیا علیه ما برای مقابله با عزتمندانه زندگی کردن ماست و این آدم‌های کثیف بی‌دین و بی‌شرفی که تکفیری‌ها را سازمان دادند وقتی در مقابله با شاگردان جمهوری اسلامی عاجز ماندند به سمت تجهیز تکفیری‌ها رفتند و مصیبت‌بارتر از حمایت آشکار آمریکا و اسرائیل از آن‌ها وجود عربستان سعودی است که ثروت مسلمانان را در این راه هزینه می‌کند.

قاآنی هزینه جنگ عراق و افغانستان را از جیب مردم آمریکا و هزینه جنگ‌های نیابتی در منطقه علیه ایران را از جیب سعودی‌ها عنوان کرد و افزود: اگر نبود مسیر عزتمندانه جمهوری اسلامی، سعودی همچنان خادم‌الحرمین می‌ماند و جرثومه فسادی که زیر عبا و چفیه آنان پنهان است، آشکار نمی‌شد چراکه جمهوری اسلامی متهم به تروریسم و تروریست پروری نشان داد اولین و قوی‌ترین کشور دنیا در راستگویی برخورد با تروریسم واقعی است.

وی به بازگشت آمریکا به عراق و ائتلاف این کشور با 60 کشور برای مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: آمریکا تا امروز یک گردان برای مبارزه با تروریسم در عراق پیاده نکرده است و تا 10 سال دیگر نیز این کار را را نخواهد کرد و تنها جمهوری اسلامی است که راه جنگیدن با این ناپاک‌ها را آموخته و به دیگران آموزش داده و جلو می‌رود و همه آنها را جمع خواهد کرد.

* مخالفت آمریکایی‌ها با برنامه موشکی ایران در اولین جلسه از مذاکرات برجام

فرمانده گردان تخریب دوران دفاع مقدس اذعان اهل تسنن دنیا به دین نبودن وهابیت اشاره کرد و گفت: هرچند اهل سنت به جنگ عزتمندانه شیعیان علی(ع) و حسین(ع) اقرار نمی‌کنند ولی عقلای عالم این نکته را درک خواهند کرد و آن روزی که منصور هادی در یمن به تحریک سعودی‌ها از این کشور فرار کرد یک قبضه سلاح و موشک در این کشور سالم باقی نماند اما حوثی‌ها به میدان آمدند و کشور را اداره کردند و امروز برد موشکشان به 800 کیلومتر رسیده است.

قاآنی با اشاره به مذاکرات برجام و مخالفت آمریکایی‌ها با برنامه موشکی ایران در اولین جلسه این مذاکرات تصریح کرد: گیر آمریکا با ما همین مساله است چراکه برایش هزینه ایجاد می‌کند و همین غزه‌ای که با 6 کیلومتر عرض و 45 کیلومتر طول 7 سال محاصره است و بیشترین جمعیت نسبی دنیا را در خود جای داده و حتی از ورود شکر به این منطقه ممانعت می‌کنند، توانسته دست خالی موشکی بسازد که 80 کیلومتر برد دارد و این توان هر روز افزایش می‌یابد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مبارزه از همین میادین مین در شب‌های تاریک آغاز و امروز راه باز شده و تا ظهور امام زمان استمرار خواهد داشت و تصور توقف آن احمقانه است و آنها تلاش می‌کنند سرعت این پیشروی را کند کنند اما موفق نخواهند بود.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار