رئیس اداره امور ایثارگران جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هفت هزار سند در زمینه نقش جهاد کشاورزی، شهدا و ایثارگری های این نهاد در هشت سال دفاع مقدس جمع آوری شده است.
کد خبر: ۳۰۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، محسن هراتی زاده مطلق افزود: یک سوم از اسناد جمع آوری شده در زمینه نقش جهاد سازندگی و نیروهای کشاورزی کشور در دفاع مقدس متعلق به خراسان رضوی است.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 20 هزار سند در کشور در این ارتباط به منظور مستند سازی و ثبت در گنجینه مربوط جمع آوری شده است.
وی در باره نقش جهاد کشاورزی استان های خراسان در قالب جهاد سازندگی و اداره کشاورزی گفت: در مجموع جهاد کشاورزی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی دارای 380 شهید است که از این تعداد 312 شهید متعلق به خراسان رضوی می باشد.
هراتی زاده افزود: در این میان 61 هزار ایثارگر و رزمنده در هشت دفاع مقدس از خراسان رضوی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: 10 درصد جمعیت ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در خراسان رضوی و 12 درصد آنان در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی هستند.
وی ادامه داد: اسناد جمع آوری شده مجموعه ای از مدارک و سندهای ارزشمند از دوران دفاع مقدس شامل مکاتبات و اسناد ماموریتی، هفت هزار قطعه عکس کمیاب، 600 ساعت نوار مکالمه راننده های خط مقدم و شهدا، صدها سند و دستورالعمل صادره مربوط به آن دوران می باشد.
هراتی زاده گفت: تاکنون حدود 31 جلد کتاب از خاطرات، زندگی نامه و نقش شهدا، جانبازان و ایثارگران همچنین نقش و عملکرد جهاد سازندگی و اداره کشاورزی در دوران دفاع مقدس در این استان تدوین شده است.
وی افزود: جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مجموع طی دوران دفاع مقدس در 60 عملیات حضور داشته که 20 عملیات آن با جهاد سازندگی سایر استان ها مشترک بوده و 42 عملیات را نیز به طور مستقیم پشتیبانی و مهندسی کرده است.
وی اظهار کرد: اطلس جنگ در جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در حال تالیف است و تاریخ شفاهی جنگ هم تدوین شده است.
رئیس اداره امور ایثارگران جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پنج جلد کتاب از این استان در باره دفاع مقدس یا شهدا و ایثارگری های آن دوران که در سال 1386 تدوین شده بود به عنوان کتاب برتر در زمینه معرفی دفاع مقدس شناخته شد.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی نریمانی اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
سلام به برادران جهاد خراسان رضوی اما خوب بود یکی از این هفت هزار سند را منتشر میکردید تا مردم ببینند و قضاوت کنند . راستش را بخواهید ما که هشت سال در جنگ بودیم جهادسازندگی را دیدیم ولی جهاد کشاورزی زا ندیدیم !!! جهاد کشاورزی کم سن تر از این هاست زمان جنگ جهاد کشاورزی داخل جیب عبدالله نوری بود که بنیان این ادغام منحوس را گذاشت و جهاد سازندگی را اینطور جوانمرگ کرد (به قول آقای رفسنجانی)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار