کد خبر: ۳۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 28 September 2016
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از تیتر شهر: نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به جزئیات اقدامات مجلس برای انجام تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، گفت: برخی از عوامل منتسب به شهرداری تلاش دارند که نمایندگان را متقاعد کنند این موضوع را مسکوت بگذارند یا آن را به نحوی به تاخیر بیاندازند.
علیرضا رحیمی در گفت و گو با «تیتر شهر» در خصوص تحقیق و تفحص از شهرداری تهران  درباره املاک نجومی، اظهار کرد:  در روزهایی که مجلس تعطیل بود برخی از نمایندگان تهران در حال جمع آوری مستندات بودند، همچنین با برخی از افرادی که خارج از شهرداری اطلاعاتی از مجموعه شهرداری داشتند صحبت هایی شده است که برخی از این گفته ها برای نمایندگان مجلس قابل توجه بود.
وی گفت: نکته ای که برای نمایندگان مهم بود برخی عوامل منتسب به شهرداری بودند که تلاش داشتند نمایندگان را متقاعد به مسکوت کردن این کار  کنند و  تلاش می کردند تا این تحقیق و تفحص را به نحوی به تاخیر اندازند.
عضو فراکسیون امید گفت: با این حال تمام نمایندگانی که این تحقیق و تفحص را امضا کرده اند انگیزه بالایی دارند تا این کار انجام شود، بخصوص اینکه بخشی از کار نیز به شورای شهر مربوط است؛ چرا که برخی از این تخلفات به عملکرد شورا بر می گردد و وظایفی که اعضای شورا باید عمل می کردند و نکرده اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در موارد گزارش شده به کمیته تحقیق و تفحص ،بحث تراکم فروشی هم وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: این مسئله نیز در هیات مطرح شده و برخی از افراد هم به صورت مصداقی برخی از نمونه ها را معرفی کرده اند. از چند مجموعه دیگر هم یاد شده که هم تراکم فروشی و هم تراکم فروشی منفی را در کارنامه خود دارند. موضوع تراکم فروشی منفی اخیرا باب شده و متاسفانه رو به افزایش نیز هست که هم مصداقی و هم فرایندی معرفی شده اند.
رحیمی در خصوص زمان ارائه  طرح تحقیق و تفحص از شهرداری به هیات رئیسه مجلس، گفت: رسیدن تحقیق و تفحص به صحن کمی زمان بر است، ابتدا باید درخواست اولیه به کمیسیون بیاید و بعد از تصویب به هیات رئیسه داده می شود، بنابراین کمی زمین می برد. البته این طرح در کمیسیون اصل نود باید برسی گردد و هیات نهایی نیز تلفیقی از اعضای منتخب کمیسیون اصل نود و نمایندگان امضا کننده ها خواهد بود.
این نماینده با بیان اینکه این پروسه زمان بر خواهد بود، اظهار داشت: این کار تا قبل از اتمام سال جاری به نتیجه خواهد رسید و اگر سرعت عمل به کار رود و از کارشناسان خبره در این زمینه کمک گرفته شود، کار ممکن است زودتر نیز به نتیجه برسد.
وی درباره تلاش برخی برای توقف طرح تحقیق و تفحص از شهرداری نیز گفت: از نماینده های مجلس کسی ممانعتی ایجاد نکرده است، اما برخی از مدیران شهرداری تلاش دارند که کار به نتیجه نرسد.
 رحیمی درباره بازه زمانی که در مورد آن تحقیق و تفحص صورت خواهد گرفت، ادامه داد: تحقیق تفحص شامل دوره جدید می شود و به عبارت دیگر از آخرین دوره آقای قالیباف در شهرداری این تحقیق و تفحص انجام خواهد شد. حجم گردش مالی شهرداری، حجم پروژه ها و سایر مواردی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این موضوع زمان اجرای تحقیق و تفحص را بالا خواهد برد، اما به هر حال تلاش می کنیم که کار سریع پیش رود.
وی تاکید کرد: درحال حاضر ابزارهای رسیدگی به تخلفات در هر دوره ای را داریم، در اینده هر کدام از نهادهای نظارتی می توانند بخشی از کار را انجام دهند. نکته ای که در اینجا وجود دارد، شورای شهر تهران است که در طول این دوره نه از ظرفیت خود برای نظارت استفاده کرده و نه اختیارات خود را برای کنترل شهرداری بکار برده است.
نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص پیشنهاد "علی لاریجانی" برای استفاده از ماده 236 نیز گفت: ماده 236 ظرفیت استفاده بیشتر از امکان کارشناسی مجلس را ندارد؛ بنابراین استفاده از این ماده شاید کار را سریع تر شروع کند، اما امکان پیشروی در آن کمتر است.
وی خاطر نشان کرد: در تحقیق و تفحص چون نمایندگان بیشتری حضور دارند، امکان کار کارشناسی نیز بیشتر می شود. اصولا تحقیق و تفحص برای مواردی است که از جامعیت بیشتری برخوردار است، اما ماده 236 برای موارد مصداقی موثر است و به نظر نمی رسد در موارد جامعی مانند شهرداری عملکرد قابل توجهی داشته باشد.
منبع: تیتر شهر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار