نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی از دستور وزیر جهاد کشاورزی برای احیای بزرگ‌ترین بادامستان دیم کشور در منطقه کوهسرخ و خرید کشمش‌های تولیدی سال گذشته کشاورزان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، بهروز بنیادی ا اشاره به دیدار اخیرش با وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری موضوعات مهم و اساسی منطقه در بخش کشاورزی اظهار کرد: بادامستان دیم بخش کوهسرخ با 14 هزار هکتار مساحت بزرگ‌ترین بادامستان دیم در کشور است که متأسفانه از سال 86 به دلیل سرمازدگی و خشکسالی‌های پیاپی دچار آسیب شده است.

وی بابیان این‌که وزیر جهاد کشاورزی در خصوص احیای این بادامستان به معاونت باغبانی دستور داد تا به‌صورت پایلوت طرحی ویژه در این منطقه اجرا کنند تصریح کرد: بر این اساس قرار است از روش‌های تقویت گیاهان با استفاده از کود و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص نگهداری درختان استفاده شود.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش سالانه بیش از 40 هزار تن کشمش تولید می‌کنند و هرساله برای فروش این محصول با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کشمش سال گذشته در این منطقه عمدتاً به‌صورت طلایی تولیدشده است و با حساسیتی که در بحث مواد غذایی به وجود آمده، صادرات این محصول دچار مشکل شده است به‌طوری‌که در حال حاضر بالغ‌بر 10 هزار تن کشمش در انبارهای این شهرستان روی دست کشاورزان مانده است.

وی بابیان این‌که کشاورزان در سال زراعی امسال عمدتاً کشمش سبز تولید کردند که از بازارپسندی بهتری برخوردار است و خوشبختانه مشکلی برای محصول امسال ندارند ابراز داشت: وزیر جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی کشور را ملزم به خرید کشمش تولیدی سال گذشته کشاورزان در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن کرد.

بنیادی یادآور شد: اگرچه ممکن است خرید کشمش تولیدی سال گذشته کشاورزان به لحاظ قیمتی مدنظرشان نباشد اما امیدواریم با محقق شدن این مهم بخشی از مشکلات کشاورزان که محصول سال گذشته روی دستشان مانده مرتفع شود.

وی با اشاره به کمبود آب در منطقه تصریح کرد: خواستار همراهی و کمک مالی دولت درزمینهٔ اجرای شیوه‌های آبیاری نوین در بخش کشاورزی شدیم که با توجه به همراهی کشاورزان منطقه در راستای اجرای طرح خاموشی چاه موتورها، با موافقت وزیر جهاد کشاورزی موضوع تأمین بخشی از هزینه‌های مربوط به لوله‌گذاری به‌صورت بلاعوض، درخواست به معاونت آب‌وخاک وزارتخانه ارجاع شد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی همچنین از دستور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص انجام مطالعات برای احداث مرکز تحقیقات شوری با توجه به کویری بودن و شور بودن آب در منطقه بردسکن و نیز احداث سردخانه در این شهرستان با توجه به وجود انبارهای نیمه‌کاره و بلااستفاده خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار