شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد به‌هیچ‌عنوان تسلیم رکود اقتصادی نشده است.
کد خبر: ۳۰۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 28 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی و 9 دستگاه خودروی عملیاتی اظهار کرد: همکاران ما در شهرداری مشهد فعل ما می‌توانیم را صرف کرده و خوشبختانه هیچ‌یک از پروژه‌های شهری با توقف یا تأخیر مواجه نشده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با حمایت‌های ویژه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف نظیر حمل‌ونقل و ترافیک انجام‌ شده است.

شهردار مشهد با اشاره به افتتاح تعدادی از پروژه‌های شهری طی ماه‌های اخیر تصریح کرد: این اقدام ناشی از خلاقیت در نگاه کارشناسی، اراده، خدمت بی‌منت با مردم برای مردم و حاکمیت تفکر مدیریت جهادی است.

وی از افتتاح پنجاهمین ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد تا ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: در طی سال‌های اخیر 9 ایستگاه آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسیده است.

وی در خصوص حادثه حریق برج سلمان گفت: از اقدامات ماموران  آتش‌نشانی که در حریق برج سلمان اقدامی خداپسندانه انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

مرتضوی افزود: اوج عظمت و خدمت آتش‌نشانان مشهدی در حریق برج سلمان در مقام مقایسه با حوادث دیگر شهرها نمایان می‌شود و باید از آنان به معنی واقعی قدردانی کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: پس از حادثه حریق برج سلمان، حوادث کوچک‌تر و کم‌حجم‌تری در دیگر شهرها رخ داد که خسارت آن سنگین‌تر از برج سلمان بود لذا کار آتش‌نشانان ما قابل‌تقدیر بود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی مشهد به‌سوی مشارکت‌جویی گام برداشته است، بیان کرد: بیش از 7 هزار تاکسیران در کلان‌شهر مشهد ضمن فراگیری آموزش‌های لازم به تجهیزات اطفای حریق سبک مجهز شده‌اند که اقدامی ارزشمند در راستای پیشگیری از بروز حوادث است.

مرتضوی ادامه داد: بیش از 350 نفر از بانوان مشهدی نیز آموزش‌های لازم را در زمینه اطفای حریق و امداد و نجات فراگرفته‌اند تا در زمان بروز حادثه‌ به امدادرسانی پرداخته و از بروز اتفاقات گسترده‌تر جلوگیری شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 50 درصد مراکز اقامتی کشور در مشهد خاطرنشان کرد: می‌طلبد تا مهارت‌های ایمنی به مالکان این فضاهای اقامتی آموزش داده شود تا از بروز حوادث جلوگیری گردد.

شهردار مشهد تصریح کرد: باید مهارت‌های عمومی در همه حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه ایمنی به شهروندان آموزش داده شود و در این مسیر از ظرفیت رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیما استفاده شود.

وی گفت: در صدور گواهینامه‌های ایمنی کاربری‌های شهری به‌خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه نباید گذشت کرد چراکه جان مردم امانت در دستان شما آتش‌نشانان است لذا باید دقت لازم صورت گیرد.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار