مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، کاشمر را درزمینهٔ تشکیل و فعال‌سازی تشکل‌های زیست‌محیطی پیشتاز استان دانست.
کد خبر: ۳۰۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 29 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حمید صالحی در جمع دوستداران، علاقه‌مندان و فعالان محیط‌زیستی کاشمر در سالن آمفی‌تئاتر پروفسور شمس شریعت تربقان دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع محیط‌زیست، دولت یازدهم خودش را یک دولت محیط‌زیستی معرفی کرده است و تاکنون در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

وی با تأکید بر این‌که امروز توجه به محیط‌زیست در جریان قرارگرفته و همچون یک رود خروشان به‌پیش می‌رود ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم این رود را در مسیری هدایت کنیم که به توسعه پایدار منتهی شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی با اشاره به این‌که جامعه‌ای که بابی اخلاقی‌ها و دور از اخلاق بودن‌ها مواجه است بهتر بود بجای جاری بودن خون در رگ‌ها اخلاق جاری می‌بود خاطرنشان کرد: خوشبختانه تشکیل تشکل‌های زیست‌محیطی در منطقه ترشیز که شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن را شامل می‌شود و فعالیت‌های این تشکل‌ها یک افتخار برای ما رقم‌زده است و دراین‌بین بانوان، دانشجویان، روحانیون حضوری فعال دارند و مسؤولان پیشگام هستند.

وی بابیان این‌که در برخی از شهرستان‌ها به جهت نبود تشکل محیط‌زیست با یکسری دغدغه مواجه هستیم یادآور شد: خوشبختانه با فعال شدن تشکل‌های محیط‌زیستی در کاشمر در حوزه محیط‌زیست شهرستان مشکلی نداریم و همواره از همراهی و حمایت‌های آنان در برنامه‌ها و فعالیت‌های محیط‌زیست بهره بردیم.

صالحی با اشاره به این‌که در خراسان رضوی و دیار امام رضا(ع) شکار حیوانات و استفاده حیوانات در سیرک ممنوع شده است تصریح کرد: حیوان آزاری در دیار امام مهربانی‌ها ممنوع است و لزومی ندارد اجازه دهیم حیوان‌ها برای سرگرمی افراد آزار ببینند و یا کشته شوند.

در این مراسم تابلوی هنری با عنوان "صلح زمین" که توسط استاد هادی دربان حسینی هنرمند خوشنویس کاشمری به رشته تحریر درآمده بود به محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اهدا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار