استاندار خراسان رضوی از پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 29 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارشنبه‌شب با حضور استاندار و نمایندگان بخش خصوصی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

علیرضا رشیدیان در این جلسه با اشاره به تخصیص تسهیلات رونق تولید توسط دولت اظهار داشت: با تمهیدات دولت در تخصیص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور، از این میزان 763 میلیارد تومان معادل 4.8 درصد سهم استان خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه اختصاص تسهیلات رونق اثرات فراوانی در حمایت از تولید داخلی داشته است ابراز کرد: تاکنون و از محل این تسهیلات، پرداخت 254 میلیارد تومان در استان تصویب‌شده است و از ابتدای سال تاکنون بانک‌های عامل استان علاوه بر طرح مذکور بیش از 465 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولیدی و صنعتی پرداخت‌ نموده‌اند.

استاندار خراسان رضوی همچنین از پرداخت یک‌هزار و 530 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت استان خبر داد و افزود: تاکنون 2 هزار و 667 واحد برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه ثابت در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 968 واحد مربوط به بخش صنعت بوده و پس از بررسی در کمیته‌های کارشناسی و کارگروه تسهیل استان 701 واحد به سیستم بانکی معرفی‌شده‌اند.

رشیدیان با  تأکید  بر حمایت از واحدهای تولیدی در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" حمایت از واحدهای تولیدی را جهت عرضه محصولات باکیفیت داخلی یک اولویت عنوان کرد و افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی می‌توان زمینه ارتقای شاخص‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم نمود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دیدار گزارشی از اقدامات در حال انجام از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید، در استان ارائه و موضوعات در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری و بر اتمام پروژه‌های اقتصادی تا پایان دولت یازدهم تأکید شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این دیدار مسائلی ازجمله اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تحویل مسکن مهر به متقاضیان و تأمین زیرساخت‌ها، به ریاست جمهوری ارائه شد.

رشیدیان با اشاره به سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در منطقه سنگان خواف تصریح کرد: موضوع سرمایه‌گذاری عظیم در فولاد نیشابور و نیروگاه‌های راشد تربت‌حیدریه و فردوسی و همچنین احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در نشتیفان خواف بررسی شد.

وی بابیان این‌که گزارشی نیز از وضعیت حوزه‌ی تأمین زیرساخت‌های آب و فاضلاب ارائه شد، خاطرنشان کرد: اقدامات انجام‌شده در حوزه‌ی بهداشت و درمان نیز در این دیدار به ریاست جمهوری گزارش شد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش، ظرفیت‌های خراسان رضوی را در حوزه‌ی جذب سرمایه‌گذاری بی‌نظیر دانست و گفت: باید از این ظرفیت باید به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

رشیدیان در پایان ابراز کرد: در پنج‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری 154 میلیون دلار سرمایه‌ی خارجی به استان واردشده و این در حالی است که با احتساب سرمایه‌گذاری‌های خارجی سال‌های 92 تا 94 مجموع سرمایه‌گذاری‌ها 656 میلیون دلار می‌باشد.

منبع: قارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار