قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی:
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: نهادینه و درونی کردن فرهنگ انفاق و سواد نیکوکاری، راهگشاترین راه برای فقرزدایی در جامعه اسلامی است چراکه فقر در جامعه اسلامی پدیده ای مضموم می باشد.
کد خبر: ۳۰۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 02 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، حبیب الله آسوده در مراسم جشن عاطفه ها در مدرسه دخترانه مصلی نژاد«حضرت زینب(س)» که با شعار مهر در انتظار همدلی برگزار شد، با بیان اینکه فقیر به کسی که استطاعت مالی ندارد، تلقی نمی شود، افزود: جشن عاطفه ها، جشن همدلی و فرصت به همنوع است چون انفاق صرفا کمک تلقی نمی شود و کسی که استطاعت مالی ندارد، فقیر نیست بلکه فقیر کسی است که با توجه به داشتن امکانات مالی مناسب درس نمی خواند و کار نمی کند.
وی با اشاره به اینکه انفاق می تواند سازنده باشد، تصریح کرد: با کمک به نیازمندان و محرومین در واقع فرصتی درجهت بروز و ظهور استعدادها و توانایی شان داده می شود چراکه در جامعه اسلامی فقر پدیده ای مضموم است.
آسوده، با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها با همکاری تعدادی از نهادها برگزار شده است، بیان داشت: همانطور که فقر در اسلام و جامعه اسلامی مقوله ای مضموم است امیدواریم روزی شاهد برگزاری جشن عاطفه ها برای توسعه کار و شکوفایی اقتصاد در کشور باشیم و هیچ فقر و فقیری را در جامعه اسلامی نداشته باشیم.
وی، فقرزدایی را منوط به آموزش دانست و افزود: امیدواریم در کشور شاهد روزی باشیم که 4 نوع سواد دینی، مدیریتی، اقتصادی و انفاق و نیکوکاری در نظام آموزش و پرورش و بویژه مقاطع پایین تحصیلی و مهدهای کودک تدریس و آموزش داده شود که در واقع در هر یک از این امور، بخشی از محرومیت زدایی و فقر سامان می یابد.
قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران، نظام اداری و سازمانی کشور این است تا با فرصت به نیازمندان به آنها کمک شود تا آنها با توانایی شان از فقر رهایی پیدا کنند.
همچنین در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با عنوان این مطلب که کمک به نیازمندان بلاترین عبادت و احسان است، اظهار کرد: برگزاری جشن عاطفه ها در جامعه مهم و ارزشمند و دارای آثار موثری در جامعه است که خوشبختانه در بهترین روزهای سال تحصیلی شکل گرفته است در این خصوص باید از کمیته امداد بخاطر برگزاری جشن عاطفه ها تشکر و قدردانی کرد.
علیرضا کاظمی از برگزاری جشن عاطفه ها در 8 هزار مدرسه با مشارکت یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: در واقع در جشن عاطفه ها دانش آموزان کمک به همنوع و انفاق و نیکوکاری را به صورت عملی و میدانی انجام می دهند.
لازم به ذکر است: در این مراسم زنگ جشن عاطفه ها و انفاق و نیکوکاری به صورت مشترک توسط مهندس آسوده قائم مقام کمیته امداد و منصوری معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی نواخته شد.
لازم به یادآوری است ؛ مساعدت و مشارکتهای نیکوکارانه مردم و دانش آموزان در هر مدرسه  و یا ناحیه آموزش و پرورش بین دانش آموزان نیازمند از قبل شناسایی شده درهمان منطقه و یا سایر نواحی دارای دانش آموزان محروم در اسرع وقت توزیع می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Fannie
|
Russian Federation
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
Fantastic blog post. I was checking coosnnuiutly to this website & I’m very impressed! Extremely helpful information, especially the fourth section. I really need this kind of information. I was seeking this kind of information for a period. Thanks and good luck.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار