علیرام نورایی:
جایزه ای که توسط خانواده های معظم شهدا دریافت کردم وظیفه ام را در آینده سخت تر می کند و باید بیشتر از این مراقب باشم. خانواده های شهدا عزیزان خود را برای این سرزمین داده اند .
کد خبر: ۳۰۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 02 October 2016
چهاردهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت با حضور سرداران و خانواده های معظم شهدا در مراسمی پُر شور و نور و حماسی برگزار شد و علیرام نورایی، بازیگر جوان و متعهد سینمای ایران یکی از مهم ترین جوایز این دوره از جشنواره را به دست آورد. هنگامی که از تریبون برنامه اعلام شد که جایزه بهترین نقش آفرینی در بخش بهترین فیلم از نگاه خانواده شهدا به علیرام نورایی برای بازی در فیلم «یتیم خانه ایران» رسید.همین که بهترین باشی آن هم از سوی خانواده های بزرگوار شهدا فراتر از هر نخل و جوایز رنگین جهانی است، چرا که زیباترین نگاه از چشمان خانواده هایی قضاوت می شود که دردانه های عشق را به سوی شهادت پرواز دادند و حال با چشم و دلی آسمانی به آثار تصویری می نگرند؛ آثاری که می بایست شمع همان نگاه را برافروخته دارند و فیلم ارزشی «یتیمخانه ایران» و بازیگر متعهدش «علیرام نورایی» این چنین است.

در حال و هوای جشنواره فرصت کوتاهی دست داد تا با علیرام نورایی یکی از ستاره های نقش آفرین آثار ماندگار سینمای ایران گفت و گو کنیم و نورایی با شعف از انتخاب بهترین بازیگر جشنواره مقاومت از نگاه خانواده های شهدا به آرامی گفت: «واقعا خوشحالم و خدا را شکر می کنم که توانستم از دست خانواده های عزیز و گرانقدر شهدا این جایزه را به دست آورم و به طور حتم این جایزه مهم ترین جایزه زندگی ام بوده است. همانطور که بعد از دریافت جشنواره گفتم همین که بتوانیم نظرات خانواده های شهدا و ایثارگران را با بازی های خود جلب کنیم بهترین جایزه است و من خدا را شکر می کنم که بازی من مورد توجه این عزیزان قرار گرفته و امیدوارم با دعای خیر آن ها در ادامه هم موفق باشم.»

علیرام نورایی در پاسخ به سئوالی مبنی اینکه تصور دریافت این جایزه را با توجه به حضور بزرگانی چون پرویز پرستویی در فیلم «بادیگارد» داشته است؟ گفت: «حقیقتا فکر نمی کردم که در کنار بازیگران گرانقدر و اساتیدی چون آقای پرستویی بتوانم این جایزه را بگیرم. برای همین وظیفه خود دانستم که از ایشان رخصت بطلبم و آقای پرستویی هم مانند همیشه به من لطف داشت و امیدوارم شرایطی پیش آید تا در فیلمی در کنار ایشان تلمذ کنم. همچنین لازم است از خانم مریلا زارعی هم تشکر کنم.»

بازیگر فیلم ضد داعشی «جشن تولد» که روزهای بسیاری را در سوریه و حتی در چند قدمی جلادان داعشی به سر برد، از وظیفه ای که پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر به انتخاب خانواده شهدا داشته گفت:" این که این جایزه چه نقشی در مسیر آینده اش خواهد داشت."

نورایی در این باره گفت: «به طور حتم جایزه ای که توسط خانواده های معظم شهدا دریافت کردم وظیفه ام را در آینده سخت تر می کند و باید بیشتر از این مراقب باشم. خانواده های شهدا عزیزان خود را برای این سرزمین داده اند و من لازم است این جایزه را به شهدای این سرزمین و به مدافعان سرافراز حرم تقدیم کنم که برای حفظ سرزمین با تمام وجود مقاومت می کنند.»

علیرام نورایی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اکران فیلم «یتیمخانه ایران» و اینکه حضورش در این فیلم چه تاثیری در آینده هنری اش خواهد داشت، گفت: «آقای طالبی و همه عوامل فیلم «یتیمخانه ایران» سال ها برای تولید این اثر زحمت کشیدند و اثری ضد استکباری است و مقاومت و ایستادگی مردمان ایران را در طول تاریخ نشان می دهد. به نظرم همان گونه که در اکران های خصوصی فیلم نشان داده شد، مردم حتما از این فیلم استقبال خواهند کرد چرا که «یتیمخانه ایران» روح حماسه و مقاومت و شهامت مردمان سرزمین ایران را نشان می دهد و امیدوارم اکران خوبی داشته باشد و من هم سهمی در نمایش دلاوری های مردمان سرزمینم داشته باشم.»

بازیگر فیلم «استرداد» در پایان درباره دستاوردهای جشنواره فیلم مقاومت به «سراج24» گفت: «جشنواره فیلم مقاومت محفل بسیار مناسبی است که می توان در آن چشم انداز سینمای دفاع مقدس و مقاومت را مشاهده کرد و ما نیاز به تولید آثاری در حوزه مقاومت داریم. این دوره از جشنواره به خوبی برگزار شد و شاهد حضور آثار ارزنده ای بودیم و امیدوارم دوره های بعدی جشنواره مقاومت هم به شکلی پربارتر برگزار شود. در این جا لازم است از آقای خزاعی دبیر جشنواره و برگزارکنندگان و همچنین داوران جشنواره تشکر کنم و امیدوارم که این جشنواره همچنان موفق به راهش ادامه دهد.»
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار