کد خبر: ۳۰۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 02 October 2016


معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آیین‌های عاشورایی در 2 هزار مدرسه استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود مهرانی‌نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی باید در بین نسل امروز به درستی نهادینه شود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا نسل امروز با این فرهنگ بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به دهه اول محرم اظهار داشت: در این راستا آیین‌های عاشورایی در 2 هزار مدرسه استان البرز برگزار می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی، آگاهی بخشی، بیان فلسفه عزاداری، آزادگی و ... از مهمترین مباحت این آیین‌های سوگواری در مدارس است، افزود: باید فلسفه قیام امام حسین (ع) را به درستی در بین نوجوانان و جوانان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه عاشورا رموز بسیار مهمی را دارد، بیان داشت: این فرهنگ غنی را که سرشار از آموزه‌های دینی است باید به درستی در جامعه نهادینه کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: مردم با برگزاری آیین‌های مختلف و با برپایی دستجات عزاداری تلاش دارند تا این فرهنگ و قیام امام حسین (ع) را زنده نگه دارند و به نسل‌های آینده نیز انتقال دهند.

مهرانی‌نیا در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم‌ عزاداری دهه اول محرم در مدارس اشاره کرد و گفت: عاشورا را باید زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: قرائت زیارت عاشورا، سیاه‌پوش کردن فضای مدارس، پخت آش نذری و سایر نذورات، مرثیه سرایی، نوحه‌خوانی، به راه انداختن دسته‌‌های عزاداری دانش‌آموزی، تهیه مقاله، روزنامه دیواری، سرودن و قرائت شعر عاشورایی، اجرای مسابقات فرهنگی و آموزشی و ... از مهمترین برنامه‌های پیش‌‌بینی شده مدارس در دهه اول محرم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار