تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هزینه کردن در راستای فرهنگ، سرمایه‌گذاری است گفت: ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی باید گفت سوغات آستان قدس رضوی سوغات فرهنگی و معنوی است در حوزه فرهنگ هر چه سرمایه‌گذاری شود منافع آن به صورت مستقیم و آشکار باز خواهد گشت.
کد خبر: ۳۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم اسلامی رضوی مرکز علمی است که در پرتوی انوار حضرت ثامن الحجج(ع) شکل گرفته و برکات این انتساب در تمام عرصه‌های این دانشگاه متجلی است اظهار داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای تحقق مرجعیت علمی مشهد مقدس نقش و رسالت خطیری بر دوش دارد و این دانشگاه باید طرح‌های مرتبط با تبیین اقتضائات مرجعیت علمی مشهد را ارائه دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سوغات مشهد می‌تواند علم و فرهنگ برای جهانیان باشد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید به مرکز جامع و کامل علوم انسانی تبدیل شود که در آن به علوم انسانی اسلامی در تمام ابعاد پرداخته می‌شود این دانشگاه باید برای نظام اسلامی کادرسازی و برای دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی استادپروری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تقویت مقوله بین‌الملل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی عنوان کرد: این دانشگاه باید تلاش مضاعفی را در بعد بین‌الملل آغاز کند. بخش بین‌الملل این دانشگاه نباید به پذیرش چند دانشجوی خارجی محدود شود این دانشگاه در چشم‌انداز آینده خود باید به مرکز علمی بین‌المللی در جهان اسلام تبدیل شود که سالانه تعداد زیادی عالم و فرهیخته از کشورهای مختلف در آن پرورش می‌یابند.

آیت‌الله رئیسی گفت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تقویت بنیه علمی و توفیقات علمی جمهوری اسلامی، عربستان سعودی سرمایه‌گذاری بزرگی را در تقویت دانشگاه‌های خود از جمله دانشگاه ام‌القری، عبدالعزیز جده و دانشگاه المدینه آغاز کرده است دانشگاه‌ها ایران اسلامی باید مراقب حفظ جایگاه علمی خود باشند و در راستای تقویت هر چه بیشتر بنیه علمی خود بکوشند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه از توسعه کمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد و از اعضای هیئت علمی این دانشگاه خواست در راستای تقویت بنیه علمی و کیفیت آموزشی هر چه بیشتر این دانشگاه نیز تلاش مضاعف داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم تقویت امور پ‍ژوهشی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: جایگاه امروز دانشگاه علوم رضوی نقطه آغازی است برای دستیابی به هدف غایی این دانشگاه که رسیدن به جایگاه علمی قدرتمند در جهان اسلام است و برای سایر کشورهای اسلامی استاد و عالم تربیت می‌کند.

آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم ایجاد انسجام در میان بخش‌های علمی آستان قدس رضوی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش و تولید علم باید میان بخش‌های علمی آستان قدس رضوی ارتباط معناداری برقرار شود. باید بهره‌وری از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های آستان قدس رضوی در سایر مجموعه‌های این آستان به صورت تام محقق شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هزینه کردن در راستای فرهنگ، سرمایه‌گذاری است گفت: ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی باید گفت سوغات آستان قدس رضوی سوغات فرهنگی و معنوی است در حوزه فرهنگ هر چه سرمایه‌گذاری شود منافع آن به صورت مستقیم و آشکار باز خواهد گشت.

منبع: آستان نيوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار