رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران از تجهیز مدارس محروم استان به تجهیزات ورزشی خبرداد و گفت که در مرحله نخست 150 دستگاه میز پینگ پنگ برای این مدارس ارسال شده است .
کد خبر: ۳۰۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 08 October 2016
قربانعلی سهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : میزهای پینگ پنگ به ادارات و نواحی آموزش و پرورش شهرستان ها تحویل شد تا بر اساس نیاز به مدارس داده شود.
وی ادامه داد : ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها به دلیل شناخت از وضعیت مدارس و امکانات آنها این میزهای پینگ پنگ را توزیع کردند .
رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت ورزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران هزینه خرید این تعداد میز پینگ پنگ را بیشتر از 500 میلیون ریال اعلام کرد .
 
مدارس شبانه روزی ، اولویت بعدی تجهیز به وسایل ورزشی
وی اختصاص وسایل ورزش به مدارس شبانه روزی را به عنوان اولویت بعدی حوزه ورزش دانش آموزان مازندران نام برد و گفت که با توجه به قرار داشتن این مدارس در مناطق کمتر برخودار و تحصیل دانش آموزان محروم ، این مجموعه های آموزشی به حمایت های بیشتری برای خدماتدهی ورزشی نیازمند هستند .
به گفته سهرابی تخصیص وسایل ورزشی به مدارس مازندران شامل آن دسته وسایلی است که برای اجرای طرح های ملی ورزشی نیاز است .
وی این وسایل را شامل تشک ، توپ والیبال ، طناب ، توپ بسکتبال و میز پینگ پنگ دانست و گفت که هم اکنون وسایل و تجهیزات موجود در مدارس مازندران ایده آل نیست و حتی پایین تر از میزان متوسط است .
 
رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد : به غیر از مدارس خاص همچون هیات امنایی ، شاهد و غیر انتفاعی که با استفاده از مشارکت خوب اولیا از امکانات و تجهیزات بهتر ورزشی برخودارند ، بقیه مدارس در این زمینه وضعیت خوبی ندارند .
وی با اشاره به اینکه در 28 شهرستان مازندران ، ادارات آموزش وپرورش دارای سالن ورزشی هستند ، افزود : سرانه فضای ورزشی سرپوشیده 9 و نیم سانتی متر است .
براساس اعلام رسمی ، سرانه فضای سرپوشیده ورزشی دانش آموزان کشور 15 سانتی متر است .
 
***اجرای هشت طرح ملی ورزشی با حداقل امکانات در مدارس مازندران
سهرابی از اجرای طرح های ملی ورزشی در مدارس مازندران خبر داد و گفت این طرح ها با امکانات حداقلی و گاهی کم ترین میزان در حال انجام است .
وی اضافه کرد : طرح های ملی آموزش شنا ، دو و میدانی ، طناب زنی ، پینگ پنگ ، ژیمناستیک ، بسکتبال ، والیبال و هندبال ویژه دانش آموزان هم اکنون در پایه های مختلف ابتدایی و متوسطه در حال اجراست .
رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص کمبود امکانات برای انجام طرح های ملی ورزشی در مدارس استان به اجرای طرح شنای دانش آموزان سال سوم ابتدایی اشاره کرد و گفت : به دلیل نبود امکانات مورد نیاز ، این طرح تنها برای سه درصد دانش آموزان قابل اجراست .
 
وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص وسایل و تجهیزات مورد نیاز ورزشی بویژه برای مدارس محروم این کمبودها تا حدودی برطرف شود .
مازندران چهار هزار و 907 مدرسه به تعداد 520 هزار دانش آموز دارد که از این تعداد سه هزار و 963 مدرسه دولتی و 944 مدرسه غیر دولتی است .
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار