استاندار خراسان رضوی گفت: سالانه یک میلیارد و 200 میلیون لیتر اضافه برداشت داریم و این نشان می‌دهد که اوضاع بسیار بحرانی است و برای فرزندان ما دسترسی به آب وحشتناک خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 08 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی‌رضا رشیدیان، با اشاره به کمبود آب در این شهرستان اظهار داشت: با وجود بیش از 30 دشت آبی استان خراسان رضوی، 27 دشت در محدوده بحران قرار گرفته‌ است و سالانه یک میلیارد و 200 میلیون لیتر اضافه برداشت داریم.

وی تأکید کرد: میزان دسترسی به آب از عمق 60 متر به 110 متر رسیده است و این نشان می‌دهد که اوضاع بسیار بحرانی است و برای فرزندان ما دسترسی به آب وحشتناک خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به راهکارهای جبران آب تصریح کرد: امیدواریم تسهیلات روش‌های نوین آبیاری بیشتر شود و ما نیز پیگیر آن هستیم.

رشیدیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور گفت: نمایشگاه کتاب مشهد در سال آینده و با عنوان مشهد 2017 با حضور کل ناشران جهان اسلام برگزار خواهد شد و نمایشگاه کتاب در نیشابور خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های امروز خود بیان داشت: طی این سال‌ها خدمات بسیار خوبی به عشایر ارائه‌ شده است و در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه تسهیلات با توجه به کاهش نرخ بانکی از 24 درصد به 18 درصد بازهم عشایر مشکلاتی دارند و امیدواریم با بازنگری و رسیدن میزان نرخ بانکی به میزان تورم، تسهیلات را به سمت تولیدکنندگان سوق دهیم.

رشیدیان با تشکر از روستاییان و عشایر جهت همراهی دولت در تولید محصولات کشاورزی گفت: اتفاق‌های بزرگی مانند خودکفایی در گندم و کسب رتبه اول در تولید جو، پنبه و چغندرقند توسط استان خراسان رضوی وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: همچنین در تولید دانه‌های روغنی و کلزا افزایش صددرصدی داشته‌ایم و تمام مشکلات شش کارخانه استان که مصرف چغندرقند داشته‌اند به‌صورت کامل رفع شده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین در پاسخ به سؤال دلیل عدم انتخاب فرماندار نیشابور و عدم تخصیص بیست میلیارد ریال هدیه استانداری به مناسبت انتخاب نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب ایران که قول آن بیش از این داده‌شده بود سکوت کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار