روحانی اهل سنت:
امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام تربت جام گفت: حضرت امام حسین (ع) با قیام و مجاهدت خود درس آزادگی، شجاعت، ایثار و مقاومت را به همه انسان ها در مقابله با دنیای کفر به ما مسلمانان وانسان های آزاده جهان آموخت.
کد خبر: ۳۰۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 10 October 2016
مولوی امان الله برزگر در گفتگو با تابناك رضوي، ضمن تسلیت تاسوعا وعاشورای حسینی اظهار كرد: امروز باید جهان اسلام درس آزادگی ، ایثار و ایستادگی را از نوه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) با حفظ وحدت کلمه در مقابل ظلم و ستم بیگانگان علیه مظلومان فرا بگیرد.

این روحانی اهل سنت اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر را ضامن برپایی دیگر فرایض دینی در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: اجرای این موضوع برای اسلام آنقدر اهمیت دارد که امام حسین(ع) را به قیام واداشت تا پرچم اسلام همچنان برافراشته باقی بماند.

وی اظهار داشت: آوردن دین اسلام به عهده پیامبر (ص) و بقای آن در قیام حماسه عاشورا، یقیناً اگر قیام امام حسین (ع) در سرزمین کربلا حادث نبود چیزی از دین مبین اسلام زنده و پابرجا نمی ماند.

مولوی برزگر اضافه کرد: استکبار جهانی همیشه در تلاش هستند تا وحدت بین شیعه و سنی را به بهانه های مختلف بر هم بزنند و ماه محرم فرصتی بسیار ارزشمند و گرامی برای نشان دادن وحدت امت اسلامی در قالب آیین های عزاداری ،نذورات و پاسداشت ارزش ها و آرمان های اسلام عزیز است.

وی تصریح کرد: اهل سنت علاقه مند و دوستدار اهل بیت (ع) هستند و دلیل آن هم این است که در تشهد هر نماز بر آنان درود می فرستند که اگر درود بر پیامبر(ص) و آل طاهرینش(ع) را نگویند نمازشان باطل است و این اعتقاد قلبی جامعه اهل سنت است.

وی با اشاره به حضور جامعه اهل سنت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) عنوان کرد: محرم و صفر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان نه تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان و انسان های آزادی خواه و عدالت محور را در حزن و اندوه فرو می برد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تربت جام به رسم دیرینه، علما، بزرگان و جامعه اهل سنت در مراسم سوگواری امام حسین (ع) حضور باشکوهی دارند و در روز عاشورا با برپایی آیین های ویژه و دادن نذری، درسوگ شهادت فرزند گرامی پیامبر مکرم اسلام به عزا می نشینند.

مولوی برزگر در این برهه از زمان وحدت مسلمین را خیلی ضروری دانست و با بیان این مطلب که علما می توانند هم در ایجاد اختلاف و هم در ایجاد وحدت نقشی موثری داشته باشند یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) و خلف برحق ایشان مقام معظم رهبری همیشه بر وحدت و پرهیز از توهین به مقدسات دیگر فرق اسلامی تأکید داشته و دارند وبه فرموده حضرت امام(ره) شیعه و سنی هیچ گونه اختلافی با هم ندارند که این یک حرف درست و مهمی است.

وی گفت: در ماه محرم، شیعه و سنی برادروار در کنار یکدیگر جمع شده و برای نوه عزیز پیامبر اسلام حضرت امام حسین (ع) ماتم گرفته و به عزاداری می پردازند و یقینا همه ماجور هستند.

امام جمعه اهل سنت سمیع آباد در پایان از خداوند خواست تا همه مسلمین را پیروان واقعی قرآن، اسلام و امام حسین (ع) قرار داده و با شهدای کربلا محشور سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار