امام جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد گفت: امروز تعداد کمی از فیلم ها رنگ و بوی دین دارند و مابقی برخلاف دین هستند.
کد خبر: ۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 06 February 2015

به تابناک آیت الله سیداحمد علم الهدی درنشست با اکران کنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار، در حسینیه قرآن وعترت با اشاره به این موضوع که نقش هنر در جریان احساس و عاطفه همانند نقش علم در جریان عقل است عنوان کرد: به استخدام درآوردن وسایل ارتباطی استکبار در دنیا برای خدمت به دین از زمان پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری داشت.

وی ادامه داد: جریان هنری،جریانی درکنار علم است و همواره باید تلاش شود تا هنر در استخدام دین درآید.

علم الهدی در رابطه با جایگاه هنراز اول انقلاب گفت: مااز اول انقلاب درعرصه هنرموفق نبودیم ودرهمه دولت ها به جای اینکه هنردراستخدام دین بیاید،دین دراختیار هنر درآمده است.

وی دراین زمینه ادامه داد: در ارتباط احساس وهنر هیچ چیز به اندازه فیلم تاثیرندارد وبه گونه ای احساسات را تحت شعاع قرار می دهد که این تاثیرگذاری تاعقل پیش می رود تاجایی که گاهی یک سکانس فیلم می تواند تاثیری برفردبگذارد که روزها سخنرانی وحتی چندین هزار جلدکتاب نمی تواند آن چنان تاثیری را داشته باشد.

علم الهدی با مخاطب قرار دادن هنرمندان امروزی در عرصه سینما و فیلم گفت: شما هیچ کدام قبل از پیروزی انقلاب دراین جایگاهی که امروز هستید، نبودید و انقلاب اسلامی و دین اسلام است که با قرار دادن امکانات دراختیارتان شمارا به این جایگاه رسانده وهم اکنون وظیفه شمانیز ادای دین به انقلاب است آن هم از طریق ساختن فیلم هایی که محتوای انقلابی دارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز موضوع اقلیتی از فیلم ها انقلابی است و اکثرا برخلاف دین هستندتصریح کرد: این موضوع نشان دهنده بی دین بودن هنرمندان و نویسندگان نیست بلکه اشکال درجریان و ساختار دولت است که بخشهای مختلف مانند وزارت ارشاد به جای قراردادن هنر درجریان دین خود درجریان هنر قرار میگیرند.

وی با بیان این موضوع که اولین دوره برگزاری جشنواره عمار برابر با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باکمترین امکانات شکل گرفت پس شما نیز نگران کمبود امکانات نباشید وهمواره سعی کنید ازتمام امکانات خود استفاده کنید.

علم الهدی تاکیید کرد: اگر بخواهیم انقلاب ازبین نرود وهمواره پیروز بماند باید درهمه عرصه ها پیروز شود ومهمترین آنها پیروزی در عرصه هنر است چرا که با این پیروزی دیگر دنیا حریف انقلاب نمی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار