مديرگروه جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد:
مديرگروه جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد از برگزاري اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع از 4إلي 6آبان ماه سال جاري در هتل پارس مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 15 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، دكتر حميد اعتماد رضايي صبح امروز در نشست خبري اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع كه در سالن شوراي اداري بيمارستان قائم مشهد برگزار شد، با اعلام اين خبر، گفت: در اين كنگره دانشمندان مغز و اعصاب و رشته‌هاي مرتبط از كشورهاي آلمان، فرانسه، ايتاليا و اتريش حضور خواهند داشت.
وي با اشاره به جراحي مغز و اعصاب اطفال و جراحي‌هاي تركيبي و جراحي‌هاي انتخابي كه صورت تيمي در بيمارستان قائم و بيمارستان سوانح امدادي شهيد كامياب مشهد انجام مي‌شود، اظهار كرد: در سال 94 حدود 1200 عمل جراحي مغز و اعصاب در بيمارستان قائم مشهد و 1000مورد عمل جراحي در بيمارستان امدادي توسط رزيدنت‌ها و متخصصان جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد انجام شده است.
مديرگروه جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي مشهد، حيث تاريخچه و تجربه رزيدنتي و سابقه عمل‌هاي جراحي مغز و اعصاب در شمار اولين جراحان مغز و اعصاب كشور مي‌باشد.
در ادامه اين نشست خبري، سميرا ذبيحيان، دبير اجرايي اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع در مشهد درخصوص اهداف برگزاري اين كنگره، بيان كرد:  از اهداف برگزاري اين كنگره حضور برجسته افراد رشته مغز و اعصاب جهان و تبادل علمي و آشنايي با دستاوردهاي دنيا در اين رشته و رشته‌هاي مرتبط و همچنين آشنايي جراحان مغز و اعصاب جهان با توانمندي‌هاي جراحان مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد مي‌باشد.
وي با بيان اين مطلب كه هرسال اين كنگره در آذر و يا آبان‌ ماه به ميزباني يكي از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور برگزار مي‌شود، گفت: امسال دانشگاه علوم پزشكي مشهد ميزبان 2كنگره جراحان مغز و اعصاب ميان‌دوره‌اي كشور و كنگره جراحان جهاني خواهد بود.
ذبيحيان گفت: چهره شاخص جراحي مغز و اعصاب به‌عنوان پرعمل‌ترين جراح مغز و اعصاب جهان با نام رابرت اسپتزلر (Robert Spetzler) در كنفرانس از جمله چهره‌هاي شاخص كنفرانس مي‌باشد.
دبير اجرايي اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع عنوان كرد: در مدت سه روز برگزاري كنگره در هتل پارس مشهد، 4كارگاه بازآموزي 30امتيازي در رشته‌هاي مرتبط مانند علوم پايه، اعصاب روانپزشكي، غدد داخلي، گوش و حلق و بيني و راديولوژي و سر و گردن براي شركت كنندگان برگزار مي‌شود.
ذبيحيان با بيان اين مطلب كه اين كنگره شامل دو بخش كارگاه تصويربرداري و جراحي زنده هم مي‌باشد، اظهار كرد: تا كنون 150مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه 50مقاله به شكل سخنراني و بقيه به شكل پوستر ارائه مي‌شوند.
وي افزود: از جمله برنامه‌هاي اين كنگره حضور 64فارغ‌التحصيل رزيدنت رشته جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد و تقدير از پيشكسوتان اين رشته است.
گفتني است براي مهمانان اين كنگره برنامه بازديد و زيارت حرم مطهر رضوي و غذاي متبرك حضرت تدارك ديده شده و همچنين شهرداري مشهد به‌عنوان اسپانسر ميزبان اولين شام مهمانان در باغ گياه‌شناسي مشهد مي‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار