رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جامعه ای که در آن فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه باشد دشمن طمع نمی کند زیراکه مردم در این گونه جوامع تا پای جان در برابر ارزش ها و آرمان های خود ایستادگی می کنند.
کد خبر: ۳۱۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 15 October 2016
سردار محمدرضا نقدی شنبه در نخستین روز کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی با بیان اینکه طمع دشمن در سرزمینی که مکتب ایثار و شهادت وجود داشته باشد قطع خواهد شد، اظهار کرد: دشمن این گونه کشوری را نمی تواند تهدید کند.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت بازدارندگی ایجاد می کند و دشمن می داند که مردم در برابر زور و ستم ظالمان ایستاده اند.
وی با بیان اینکه امنیت ما مدیون خون شهدا است افزود: دشمن می داند در جامعه ای که شهید فهمیده ها حضور دارند نمی تواند کاری بکند زیراکه این مردم بر سر آرمان ها خود با هیچ کسی معامله نخواهند کرد.
سردار نقدی با بیان اینکه ما هم اکنون به برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا نیازمند هستیم افزود: همه پیشرفت های متعالی مدیون شهدا بوده و هرچه داریم از مکتب سالار شهیدان است.
وی گفت: استقلال، آزادی، اقتدار، امنیت و آرامش مدیون محرم و صفر است و همه انقلاب ها و همچنین تمامی تحولات بزرگ نیز مدیون خون شهدا هستند.
وی به شهدایی همچون مطهری، دستغیب، بهشتی، باهنر و مدنی اشاره کرد و گفت: تمامی تحولات بزرگ را شهدا انجام داده اند.
وی همچنین به شهدای انرژی هسته ای، شهید شهریاری نیز اشاره ای کرد و گفت: این شهید بزرگ ترین و پیچیده ترین فرمول انرژی هسته ای را برای ما حل کرد.

*مکتب شهدا آسیب های اجتماعی را ذوب می کند
سردار نقدی در این اجلاسیه اشاره ای به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر خود به خراسان شمالی در خصوص آسیب های اجتماعی کرد و گفت: 27مشکلی که رهبری در این سفر در زمینه آسیب های اجتماعی اعلام کرد تنها با ترویج فرهنگ شهادت قابل برطرف شدن است.
وی افزود: مکتب شهدا نه تنها آسیب ها را برطرف خواهد کرد بلکه آنان را ذوب نیز می کند.
وی اشاره ای به حضور نوجوانان در کاروان های راهیان نور و دست نوشته های آنان کرد و افزود: برخی از این نوجوانان با شرکت در این برنامه ها و آشنایی با مکتب شهدا مسیر زندگیشان تغییر خواهد کرد.

*کلید تحول اجتماعی و اصلاح سبک زندگی و همچنین حل ناهنجاری ها در جامعه ترویج مکتب شهداست
سردار نقدی با بیان اینکه کلید تحول اجتماعی و اصلاح سبک زندگی و کلید حل ناهنجاری ها در جامعه ترویج مکتب شهدا است گفت: اگر سیره شهدا در جامعه تبیین شود جایی برای فساد اداری، حقوق های نجومی نمی ماند.
وی افزود: اگر فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی شهدا در جامعه ترویج داده شود جایی برای طلاق وجود ندارد، اگر آموزه های این مکتب در جامعه گسترش یابد جایی برای مشکلات و بی اخلاقی ها نخواهد ماند.
وی افزود: امروز دشمن مخالف چنین برنامه هایی است زیرا که می داند زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا بازدارندگی دارد و آنان این را نمی خواهند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هم اکنون دشمن شهادت طلبی، فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا را ترویج خشونت می داند.
سردار نقدی افزود: ترویج شهادت ترویج ضد خشونت است و این مهم مکتب دفع خشونت است زیرا که نمی خواهد زور گویان به ضعیفان زور بگویند.
وی افزود: به همین منظور نیز موسیقی مبتذل در دسته جات وارد کرده اند و افکار خرافی را وارد روضه ها کرده اند و همچنین خود فیلم هایی از قمه زنی تولید دارند تا نشان دهند که عاشورا فرهنگی خشونت طلب است.
وی با بیان اینکه دشمنان علیه عاشورا برنامه ریزی کرده اند افزود: توطئه ها علیه عاشورا زیاد است چرا که می خواهند این سلاح را از ما بگیرند و ملت را در برابر قدرت های شیطانی خلع سلاح کنند.

*زنان پیشتاز فرهنگ شهادت هستند
سردار نقدی با بیان اینکه زنان و دختران پیشتاز ایثار و شهادت هستند گفت: هفت هزار زن شهید در انقلاب و دفاع مقدس هم اکنون الگوی زنان ما هستند.
وی به ایثار گری های مادرن و همسران شهید نیز اشاره ای کرد و گفت: برخی از زنان حتی پنج فرزند خود را راهی جبهه های جنگ می کردند و خود نیز در راه مکتب شهدا قدم بر می داشتند.
وی افزود: حتی زنانی داریم که بعد از جانباز شدن و قطع نخاع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همسران آنان می شدند و این را توفیق
می دانستند، این مکتب شهدا است که راه پیروزی ما نیز است.
کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی امروز آغاز شده است که نخستین روز اجلاسیه آن ویژه بانوان ایثار گر، روز دوم ویژه طلاب، اساتید و دانشجویان شهید و روز سوم ویژه دانش آموزان و روز آخر هم به برنامه های پایانی اختصاص دارد.
استان خراسان شمالی سه هزار و500 شهید، 371 آزاده، شش هزار و 262 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
از مجموع شهدای خراسان شمالی پنج شهید زن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار