کبد بعد از پوست بزرگ ‌ترین قسمت از بدن است که حدود یک و نیم کیلوگرم وزن دارد و عملکردهای بسیار ضروری را در بدن به عهده دارد. به‌ عنوان مکان ذخیره مواد مغذی که بدن به آن نیاز دارد عمل می‌کند و همچنین به هضم غذا، سوخت‌وساز و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
کد خبر: ۳۱۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 16 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، علاوه بر آن ماده مضر را از جریان خون تصفیه می‌کند برای حفظ سلامت کبد، مواد غذایی پیشنهاد شده در سایت هلث نیوز را به برنامه غذایی تان اضافه کنید.


چغندر قرمز:
فلاوانوئید موجود در این گیاه عملکرد کلی کبد را بهبود می بخشد.


گریپ‌ فروت:
این میوه منبع ویتامین C و سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدان است. مصرف میزان بالای این میوه به کبد کمک می‌کند تا ماده سرطان‌ زا و سموم دیگر را از بدن دفع کند.


سیر:
این گیاه بوته ای باعث فعال شدن آنزیم هایی می شود که به دفع مواد مضر در کبد کمک می‌کند؛ سیر حاوی سلنیم و آلیسین است که هر دو ترکیب طبیعی مفیدی برای پاک‌سازی کبد است.


برگ‌های سبز گیاهان:
برگ‌ها یی مانند کاهو و اسفناج دارای قدرت خنثی‌سازی ماده مضر مانند فلز،حشره‌ کش و مواد شیمیایی دیگر موجود در مواد غذایی است.


دانه کتان:
دانه کتان برای دفع سموم از بدن از جمله کبد مناسب است .


چای سبز:
این نوع چای سرشار از نوعی آنتی‌اکسیدان گیاهی است. چای سبز نه ‌تنها یبوست و اختلال عملکرد معده را برطرف می کند بلکه عملکرد کبد را نیز بهبود می‌بخشد.


کلم‌ها:
مصرف کلم‌ها مانند کلم بروکلی باعث افزایش تولید گلوکوزینولیت می شود که در تولید آنزیم‌های هضم به بدن کمک می‌کند.


لیموترش:
مرکبات نه‌ تنها سرشار از ویتامین C است بلکه به روند هاضمه و دفع سموم از بدن کمک می‌کند.


گردو:
گردو سرشار از اسید چرب امگا 3 و همچنین گلوتاتیون است که به روند پاک ‌سازی کبد کمک می‌کند.


زردچوبه:
این ادویه به هضم چربی و تولید صفرا کمک می‌کند. افزون بر آن به سم ‌زدایی کبد کمک می‌کند درنتیجه عملکرد کبد را بهبود می بخشد.


شیرین‌بیان:
این گیاه در کاهش دادن تراکم آلانین آمینوترانسفرا و آسپارتات ترانس آمیناز، آنزیم‌هایی که به طور عمده در کبد یافت می‌شود، مؤثر است. میزان بالای این آنزیم‌ها نشانه آسیب‌دیدگی کبد است. شیرین‌بیان با به حداقل رساندن این آنزیم‌ها به‌سلامت کبد کمک می‌کند.


منبع: روزنامه خراسان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضادادملکشاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
ممنون از این مطلب امیدوارم تمامی کارشناسان نه تنها برای کبد برای باقی بدن مانند قلب ارامش اعصاب و....مطالب خود را ارایه نمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار