رئیس هیأت جانبازان و معلولین خراسان رضوی گفت: بین ورزش معلولین و سایر رشته‌های ورزشی تبعیض وجود دارد.
کد خبر: ۳۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 16 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، هادی رضایی در نشست خبری هیأت جانبازان و معلولین که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید از فراموش‌شدن عرصه ورزش جانبازان و معلولین سخن بگوییم.

وی افزود: در ورزش سقف وجود ندارد اما نوع نگاه باعث شده که ورزش معلولین به‌مانند یک زاپاس دیده شود.

رئیس هیأت جانبازان و معلولین خراسان رضوی با اشاره به اینکه رشد ورزش جانبازان و معلولین در استان بسیار بالا بوده است عنوان کرد: از نظر کسب مقام و رتبه‌بندی جایگاه خوبی داریم و توانسته‌ایم 50 درصد پتانسیل ورزش خراسان رضوی را نشان بدهیم، اما مشکلات کلی در برنامه ورزش استان وجود دارد، با این نگرش اگر حمایت‌ها از ورزشکاران ما زیاد بشود تعداد افراد ورزشکار اعزامی ما به مسابقات افزایش پیدا خواهد کرد.

رضایی تأکید کرد: مدتی پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بودم که آرزویم این است به مسابقات نروم اما در حاشیه شهر مشهد یک مجموعه ورزشی معلولین داشته باشیم که فضا برای فعالیت ورزشی این قشر فراهم شود، باید گفت در نشست‌های خبری صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود و به مدت یک هفته رسانه‌ها به آن می‌پردازند، اما صحبت‌ها رصد نشده و به فراموشی سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: عرصه فعالیت‌های ورزش هزینه در پی دارد، با این دید اگر می‌خواهیم به‌عنوان یک خراسانی موفقیت کسب کنیم باید هزینه کنیم و در آینده سرمایه گزاری برای این عرصه انجام دهیم، همچنین باید گفت عرصه ورزش جانبازان و معلولین امروز در مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی و ورزشکاران سالم ما دارای تبعیض شده است.

سرمربی تیم والیبال نشسته ایران ضمن تقدیر و تشکر از ادارات و دستگاه‌های استان گفت: تنها نباید اداره کل ورزش و جوانان در عرصه ورزش استان نقش ایفا کند بلکه ادارات دیگر و دانشگاه‌ها هم باید ورود پیدا کنند، به‌عنوان‌مثال بحث علمی گرایی در ورزش وقتی مطرح می‌شود دانشگاه فردوسی مشهد به همراه آستان قدس رضوی و استانداری باید ورود کنند و به ریشه‌یابی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه 1200 نفر آمار ورزشکاران سازمان‌دهی شده جانباز و معلول ما در استان است، تبیین کرد: عرصه ورزش جانبازان و معلولین هم‌اکنون تبدیل به عرصه رقابت در جهان شده است.

رئیس هیأت جانبازان و معلولین خراسان رضوی در پایان گفت: مسابقات بوچیا در دو بخش بانوان و آقایان اواخر ماه جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست معصومه زارعی عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور اظهار کرد: والیبال نشسته خراسان رضوی به مدت 10 سال در کشور صاحب‌مقام‌های زیادی همچون قهرمانی بود، اما هم‌اکنون استعدادیابی در والیبال نشسته کم است و ازلحاظ اقتصادی ورزشکاران ما مشکل دارند، به‌عنوان‌مثال اعضای والیبال نشسته استان از اطراف مشهد و شهرستان‌های دیگر هستند که برای تمرین به مشهد می‌آیند و همین موضوع هزینه‌های در پی دارد.

وی با اشاره به کسب عنوان پنجم تیم والیبال نشسته بانوان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ریو 2016 افزود: پارالمپیک همواره یکی از رویدادهای بزرگ دنیا است، با این نگرش برای اولین بار بود که سهمیه پارالمپیک را توانستیم کسب کنیم و موفق شدیم که در اولین حضور خود در این رویداد بزرگ عنوان پنجم را از آن خود کنیم.

زارعی در پایان تأکید کرد: نیاز بیشتری به تمرینات داریم تا بتوانیم عناوین خود را در مسابقات آینده ارتقا دهیم، باید گفت نبود حمایت از بانوان ورزشکار معلول موجب کم شدن انگیزه آنان می‌شود و باید به این موضوع توجه صورت بگیرد.

منبع: پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار