رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ وقف جدید به ارزش ۲۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۱۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 16 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام حسین نیساری اظهار داشت: این وقف‌ها با نیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری عزاداری و تعزیه برای ائمه اطهار(ع)، ساخت و مرمت مسجد و حسینیه و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت به ثبت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار برای تحقق نیات واقفان به دنبال ایجاد وقف‌های جدید است، تصریح کرد: بخش مهمی از موقوفات در سبزوار مربوط به عزاداری ائمه(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار عنوان کرد: در گذشته وقفی برای قرآن در شهرستان سبزوار نشده که با تلاش انجام شده تا کنون 2 وقف قرآنی به ارزش یک میلیارد و 330 میلیون ریال انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق وقف‌های جدید 4 کارگروه شامل وقف شهدا، سلامت، قرآن و فناوری‌های نوین با همکاری بنیاد شهید و امور ایثاگران، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علوم قرآنی و بنیاد نخبگان در این 2 شهرستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: 10 هزار رقبه در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب وجود دارد و در مجموع 2000 موقوفه با درآمد سالانه 17 میلیارد ریال درآنها ثبت شده است.

نیساری با اشاره به وجود 27 بقعه متبرکه در این 2 شهرستان، گفت: سالانه  8 میلیارد ریال از محل این بقاع متبرکه  درآمدهای به‌دست آمده صرف عمران و آبادانی بقعه‌ها می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 5 میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات برای اجرای نیات واقفان، تأمین جهیزیه زوج‌های جوان و تهیه اقلام آموزشی دانش‌آموزان نیازمند هزینه شده است.

وی اظهار داشت: همچنین 10 هزار و 300 مترمربع در سطح بقاع متبرکه و موقوفات سبزوار و خوشاب شامل عملیات عمرانی صحن‌سازی، آسفالت، مرمت و بهسازی با اعتبار 3 میلیارد و 720 میلیون ریال انجام شده است.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار