مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد صبح امروز 25 مهر ماه در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۳۱۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 16 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حمید صالحی افزود: در ادامه روند صعودی آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد میانگین شاخص کلی کیفیت هوا در مجموع ایستگاههای سنجش مستقر در مناطق مختلف این شهر به 143 پی.اس.آی رسید.
وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای 12 نقطه شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد. خیام شمالی با 179 پی.اس.آی، سرافرازان با 174، الهیه با 169، امامیه با 167، سمزقند با 166، نخریسی با 158 و خیام جنوبی با 157 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاهها در مشهد و آلوده برای تمام گروههای سنی هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از دیگر ایستگاههای آلوده می توان به ایستگاه صدف با 144 پی.اس.آی، ویلا با 137، تقی آباد با 132، ماشین ابزار با 130 و سجاد با 124 پی.اس.آی اشاره کرد.
وی افزود: مقایسه غلظت آلاینده ها نیز حاکی از آن است که به غیر از آلاینده ازن، بر غلظت سایر آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد نسبت به دیروز در همین ساعت افزوده شده است.
صالحی ادامه داد: با توجه به افزایش و ماندگاری آلاینده ها بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
وی گفت: به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا همچنین شهروندان باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.
20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر مشهد مستقر است. روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری رفت و آمد دارند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار