معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خراسان رضوی:
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خراسان رضوی از تدوين استانداردهاي بين‌المللي براي نخسستين بار در خراسان رضوي خبر داد و گفت: خوشبختانه تجدید نظر استاندارد آبلیمو ترش مورد تدوین قرار گرفته و در حال حاضر تمام آبلیموهای کشور در این استان آزمایش می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 17 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، فرحناز قلاسي، در جمع خبرنگاران با بیان اين مطلب كه سازمان ملی استاندارد تنها مرجع تدوین استانداردهای ملی است، افزود: تاکنون 27 هزار استاندارد در سازمان ملی استاندارد تایید شده و ما امسال باید در استان 50 مورد از این تدوین استانداردها را انجام دهیم که تاکنون 30 مورد آن انجام شده است. همچنین 500 استاندارد در استان مورد بازنگری قرار گرفته است.
وي با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کنترل کیفیت تصریح کرد: در 6 ماهه ابتدایی امسال 17 هزار و 800 ساعت دوره آموزشی کنترل کیفیت و 354 ساعت آموزش نیز برای کارشناسان استاندارد انجام شده است.
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خراسان رضوی با بيان اينكه در اداره تعدادي آزمايشگاه فعال در رشته‌هاي مختلف وجود دارد، گفت: در کنار آن برای اینکه در راستای اصل 44 از توان بخش خصوصی استفاده شود، 158 آزمایشگاه در بخش خصوصی نیز مورد تایید ما قرار گرفته که این تعداد 15 درصد از آزمایشگاه‌های کل کشور را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: طی ارزیابی‌های ما صحت عملکرد این آزمایشگاه‌ها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که بر این اساس از ابتدای سال تاکنون 5 آزمایشگاه تعلیق شده است.
قلاسي با اشاره به اينكه بخش نظارتی مهمی که اداره کل استاندارد آن را انجام می‌دهد، شرکت‌های بازرسی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 شرکت بازرسی کالا در استان تایید شده است و شرکت‌های بازرسی فنی نیز شامل بازرسی جوش، آسانسورها، پخت نان و شهربازی‌ها و همچنین مراکز حرفه‌ای آبی است.
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد خراسان رضوی همچنين از تدوين استانداردهاي بين‌المللي براي نخسستين بار در خراسان رضوي خبر داد.
وي اظهار کرد: از الزامات نشانه‌گذاری استاندارد عدد زیرعلامت استاندارد است. اگر این رقم نباشد باید به آن کالا مشکوک شد و در حال حاضر عدد زیر علامت استاندارد اجباری 9 رقمی و استاندارد تشویقی‌ 10 رقمی است.
قلاسی در پايان با اشاره به تقلبات آبلیمو ترش تصریح کرد: خوشبختانه تجدید نظر استاندارد آبلیمو ترش مورد تدوین قرار گرفته و در نمونه برداری‌های کنونی ما درصد اصالت آبلیمو افزایش پیدا کرده است. سال‌های گذشته 80 تا 90 درصد استانداردها قبول نمی‌شد اما امسال مشکل کمتر شده است. در حال حاضر تمام آبلیموهای کشور در این استان آزمایش می‌شود.
برچسب ها: استاندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار