رئيس اداره ورزش و جوانان تربت جام:
رئيس اداره ورزش وجوانان تربت جام گفت: در این شهرستان 34 هئیت ورزشی وجود دارد که با اعتبارات اندكي كه تزريق می شود فعالیت های ورزشی و پرژه های عمرانی را قطره چکانی مدیریت می کنیم.
کد خبر: ۳۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 17 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، مجيد گوهري در نشست خبري به مناسبت هفته تربيت بدني، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود:34 هيأت در شهرستان در رشته هاي مختلف ورزشي فعاليت مي كنند كه تأكيد ما در این حوزه به تمامي روساي تشویق و جذب سرمایه گذار، حمایت و استعدادیابی از ورزشکاران در رده های سنی  نونهالان، نوجوانان و جوانان را بيشتر مدنظر قرار دهند.

ارتقاء ورزش مستلزم اعتبار دولتی و حمایت خیرین ورزش دوست
رئيس اداره ورزش وجوانان تربت جام با اشاره به توانمندي شهرستان در حوزه ورزش با قدردانی از همه خیرین ورزش دوست منطقه که با حرکت خیر خواهانه مشوق و حامی ورزشکاران بوده اند بیان کرد: با استمرار حرکت خداپسندانه حامیان مالی و اعتبارات دولتی و با برنامه ریزی روسا و مربیان شاهد یک حركت رو به رشد در عرصه ورزش  با پرورش قهرمانان در مسابقات استانی، ملی، آسیایی و جهانی طی سال های گذشته بودیم که مستلزم حمایت بیشتر است.
گوهری تصریح کرد: با این پتانسیل شهرستان ميزبان بزرگترین رویدادهای مختلف قهرماني استان و كشور بودیم و در سال جاري مسابقات كونك فو قهرماني بانوان كشور در رده جوانان با شركت 15 استان ، رقابت های سركل كبدي قهرماني كشور با حضور 6 استان، پیکارهای كيك بوكسينگ قهرماني استان و چوخه کشوری که با استقبال بی نظیر علاقمندان روبرو شد در شهرستان برگزار و همگان از میزبانی و روند مسابقات به نيكي یاد می کنند.

مدیریت ورزش شهرستان با اعتبار قطره چکانی
 این مقام مسئول در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در رابطه با مشكلات ورزش تربت جام گفت: یکی از عمده مشکلات ما تزريق اندك اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان است که فعالیت های ورزشی و پرژه های عمرانی شهرستان را قطره چکانی مدیریت می کنیم.
گوهری با اشاره به این که بودجه های دولتی به عمراني و فعاليت هاي ورزشي تقسيم می شود و اعتبارات عمراني صرفاً استاني و ملي است ابرازداشت: اين اعتبارات اندک كفاف هزينه هاي عمراني را نمي كند و طبعاً پروژه ها از پيشرفت فيزيكي مناسبی برخوردار نیستند.
 وی خاطر نشان کرد: در حوزه فعاليت هاي ورزشي نیز چندين سال است كه هيچ گونه اعتبارات مستقيم دولتي به بدنه ورزش شهرستان تزريق نشده واين تنها خاص ما نبوده و تمامي شهرستان ها از این وضعیت رنج می برند و تنها اعتبارات ورزشی ما از طريق ماده 88 و واگذاري اماكن ورزشي به بخش خصوصي تأمين و تمامي درآمد حاصل از اجاره در طي سال پس ازگذراندن مراحل قانوني مجدداً از سوي اداره كل ورزش وجوانان استان به شهرستان برگشت داده مي شود.
وی با اشاره به وضعیت سرانه ورزشی  درتربت جام تصریح کرد: ضعیت سرانه ورزشی مطلوب نبوده و سرانه فضای ورزشی برای هر ورزشکار حدود 30 سانتی متر مربع است  در حالی که استاندارد سرانه ورزشی برای هر ورزشکار یک متر می باشد  و با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی بر اساس اولويت بندي و پیشرفت
مجيد گوهري در ادامه به پروژه هاي نيمه تمام ورزشي درشهرستان اشاره كرد و اذعان داشت : از سال 86 كلنگ 6  پروژه ورزشي در شهرستان به زمین خورده  كه شروع سال ساخت از سال 89 و 90 آغاز گرديده که مهمترین آن استاديوم ورزشي 5 هزارنفري و ساخت سالن ورزشي روستاي خيرآباد و... است.
 وی با اشاره به این که علاقه مندان زيادي در منطقه خیرآباد وجود دارد و پروژه ورزشي این روستاي 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد توضیح داد: جهت تكميل این پروژه نياز به مبلغ 70 ميليون تومان اعتبارمي باشد وهمين محدوديت هاي مالي باعث شده كه هنوز به بهره برداري نرسد.
وی ادامه داد: اميد مي رود در سال جاري اعتباراتي كه براي ساخت اماكن ورزشي ابلاغ گرديده است 100 درصد به اداره ورزش وجوانان شهرستان تخصيص داده شود كه بتوانيم اين پروژه هاي نيمه تمام ورزشي را به سرمنزلگاه مقصود كه همان خواست علاقه مندان و ورزش دوستان است برسانيم.
وي يكي ازدلايل كندي پيشرفت پروژه هاي ورزشي  راعلاوه بر محدوديت هاي مالي تعداد پروژه های نيمه تمام در سطح استان و كشور دانست و ابراز داشت: مي بايستي ادامه اعتبارات پروژه های عمرانی براساس اولويت بندي و درصد پیشرفت اختصاص داده شود.

توسعه اماکن و امكانات ورزشی متناسب با نیاز ورزشکاران
این کارشناس و مقام ورزشی تربت جام در رابطه با پاسخ اين سوال كه اداره ورزش و جوانان تاكنون چقدر توانسته در ورود بخش خصوصي به ورزش موفق باشد گفت: اكنون خیرین ورزش دوست پاي كار آمده اند كه مي توانند به ورزش كمك شایانی نمايند، بايستي دنبال اين گونه افراد رفت و با صحبت كردن آنان را متقايد كنيم كه از ورزش حمايت كنند.
 وی افزود: اگر بتوانيم اماکن و امكانات ورزشی متناسب با نیاز ورزشکاران  را همزمان در شهرستان توسعه و فراهم كنيم ديگر جوان و نوجوانان وقتشان به بطالت نمی گذرد و با پركردن اوقات فراغت آنان در ميادين ورزشي فرستی مناسبي براي رشد آنان مهیا کرده ایم.
وی عنوان کرد: دراين زمينه بايستي تبليغات خوبي صورت گيرد و درحال حاضر و در فوتبال شاهدآن مي باشيم كه چطورعاشقان وعلاقه مندان آمدند و باحمايت از نمايندگان ورزش شهرستان درمسابقات استاني عاشقانه و بدون هيچ گونه خواسته اي كارمي كنند،ماهم درحد بضاعت خود از نمايندگان ورزش درمسابقات استاني و كشوري با دراختيارگذاشتن مكان هاي ورزشي  روباز و سرپوشيده بصورت نيمه بهاء و بعضاً رايگان حمايت كرده ومي كنيم .

لزوم اتقای مربيان، داوران و روسای ورزشی به بالاترين دانش و آگاهي
 رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام  با اشاره به این  که ما به بحث آموزش در رشته هاي ورزشي در شهرستان نگاه ويژه اي داریم یادآورشد: در بيشتر جلساتي كه با روساي هيأت هاي ورزشي برگزارمي كنيم تأكيد خاصي به شركت داوران و مربيان ورزشي در كلاس هاي آموزشي مي كنيم و معتقديم با حضور در چنين كلاس هايي هم به تعداد مربيان و داوران شهرستان افزوده خواهد شد .
گوهری تأکید کرد: بايستي مربيان و داوران ما به بالاترين دانش وآگاهي در رشته هاي خاص خودشان برسند و از ميزباني اين چنين كلاس هايي درشهرستان استقبال خواهيم كرد و از روساي هيأت هاي ورزشي شهرستان مي خواهم كه به جد پيگير برگزاري كلاس هاي آموزش باشند.
این مقام مسئول در خصوص پیشرفت و سهم بانوان از ورزش شهرستان چقدر است پاسخ داد و اظهارداشت: ما محدوديتي براي استفاده بانوان ازمكان هاي ورزشي نداریم و در حال حاضر بانوان ورزشكارما در رشته هاي بسكتبال ، واليبال ،هندبال ، تنيس روي ميز، تكواندو، آلیش و... فعاليت مي كنند.
گوهری بیان کرد: بانوان ورزشکار در بحث ورزش همگاني در محل مخصوص بانوان در پارك گل ها فعاليت دارند ولي آنان هيچ گونه فعاليتي در سطح استان ندارند و تمامي فعاليت آنان فقط در سطح شهرستان مي باشد چون از سوي بعضي ازروساي هيات هاي ورزشي دراستان هيچ گونه مسابقاتي درسطح استان برگزارنمي شود.
 وی اضافه کرد: بانوان ما عليرغم ميل باطني در بعضي از رشته هاي ورزشي به فعاليت در سطح داخلي شهرستان اكتفا نموده ولي در بعضي از رشته ها كه مسابقات استاني برگزارمي گردد بانوان ورزشكار ما با شركت در مسابقات به مقام هاي خوبي هم دست پيدا كرده اند و درهمين راستا ما بارها ميزباني مسابقات استاني را در قسمت بانوان از استان در خواست نموده ايم ولي متاسفانه تاكنون پاسخي دريافت ننموده ايم .

اتوبان دو طرفه در تعامل اداره با ورزش آموزشگاه ها
 رئيس اداره ورزش و جوانان تربت جام در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران تعامل اداره را با ورزش آموزشگاه ها مثبت ارزیابی کرد و گفت : معتقدیم لازمه داشتن يك تيم خوب و قدرتمند منوط به سرمايه گذاري و توجه به رده پايه در امر ورزش است بنابراین تعامل بسیار خوبي بين اداره با ورزش آموزشگاه ها  و دراختیار گذاشتن اماکن  وامکانات ورزشی وجود دارد.
وی با اشاره به این که آموزشگاه ها ورزش پایه را تشکیل داده و ورزش دانش آموزي سرمايه ي ارزشمندی برای آینده شهرستان است افزود:اگر ورزش آموزشگاه ها تقویت شود در رشد و اعتلاي آينده ورزش شهرستان سهيم خواهند بود و هر چه ارتباط فی مابین نزديكتر باشد موفقيت بيشتري درورزش شهرستان مي تواند به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: ماهيچ منع قانوني دراستفاده ازاماكن ورزشي شهرستان جهت ورزش آموزشگاه ها رانخواهيم داشت ضمن اين كه آنان هم به همين صورت عمل مي نمايند وهرزمان كه ما ميزبان مسابقات استاني وكشوري نيزمي باشيم ما از مدارس آنان بعنوان خوابگاه ورزشكاران نيزاستفاده مي كنيم و تعامل اتوبان ورزش شهرستان و آموزشگاه ها دو طرفه است.

سهم «هیچ» حوزه جوانان از اعتبارات و امکانات
مجید گوهری در خصوص ویژه برنامه های حمایتی از قشر جوان گفت: متأسفانه هیچ گونه اعتبار و بودجه مالی در خصوص حمایت از جوانان اختصاص نیافته و فقط توانستیم در سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از از 370 جوانان ورزشکار در زمینه های ورزشی،فرهنگی،قرآنی،علمی و... تجلیل کنیم.
وی در پایان به تشریح برنامه های هفته تربیت بدنی پرداخت و عنوان کرد: دیدار ورزشکاران وهیأت های ورزشی با ائمه جمعه وجماعات،همایش پیاده روی بزرگ خانوادگی در روز جمعه هفته جاری، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، مسابقات مختلف ورزشی اهم برنامه و فعالیت ها در طول هفته می باشد.
گفتنی است؛ نام گذاری 26 مهرماه هر سال در تقویم ملی کشوربه عنوان " روز تربیت بدنی و ورزش " موید اهمیت آن در بین جامعه بخصوص اهالی ورزش است که سلسله همایش های ورزشی به مدت یک هفته و درهمین راستا برگزارمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار