رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به اینکه مشهد به دنبال احیای جاده ابریشم است گفت: بر اساس چشم‌اندازی که برای مشهد ترسیم‌شده، این شهر در سال 2025 به دنبال تبدیل‌شدن به یک شهر جهانی است.
کد خبر: ۳۱۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 17 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد کمال سرویها در اختتامیه همایش بین‌المللی فرهنگ و تمدن جاده ابریشم در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ  بسترساز تعامل با کشورهای مختلف در جاده ابریشم بوده اظهار داشت: جاده ابریشم به‌عنوان حلقه مشترک تعاملات میان آسیا و اروپا نقش مهمی ایفا کرده است.

وی ایران را مرکز تلاقی شرق و غرب در جاده ابریشم برشمرد و اضافه کرد: مشهد در طول قرن‌های مختلف به‌واسطه میزبانی بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر توجه بسیاری را به خود جلب کرده و علاوه بر این به علت وجود بارگاه مطهر رضوی، نقطه ثقل آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز خرسندی نسبت به انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 از سوی سازمان آیسسکو بیان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد برای فعالیت اتحادیه شهرهای مسیر جاده ابریشم در نیمه دوم سال 2017 آمادگی دارد.

سرویها گفت: عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصت مناسبی برای این شهر است تا مشهد به‌عنوان پایانه گردشگری، مرکز تولید علوم انسانی، مقصد گردشگری سلامت و قطب صنایع‌دستی بیشتر به جهانیان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد به دنبال احیای جاده ابریشم است بیان کرد: بر اساس چشم‌اندازی که برای مشهد ترسیم‌شده، این شهر در سال 2025 به دنبال تبدیل‌شدن به یک شهر جهانی است.

گفتنی است همایش بین‌المللی فرهنگ و تمدن جاده ابریشم به مدت دو روز و با استقبال اساتید و صاحب‌نظران کشورهای آسیای مرکزی و اروپا در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار