معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه تا یک دهه گذشته این خانه حدود 150 هزار عضو داشت گفت: 2 میلیون و 222 هزار کارگر در کشور عضو خانه کارگر هستند.
کد خبر: ۳۱۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 17 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسن صادقی در هشتمین کنگره سالانه خانه کارگر تشکیلات خراسان رضوی در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران مشهد اظهار داشت: با وجود اینکه هم‌زمان با فعالیت‌های دولت‌های نهم و دهم، خانه کارگر کشور در انزوا قرار داشت اما این امر به‌واسطه مدیریت جهادی این خانه به‌عنوان نقطه تعالی خانه کارگر محسوب شد.

وی با اشاره به اینکه تا یک دهه گذشته این خانه، حدود 150 هزار عضو داشت گفت:  2 میلیون و 222 هزار کارگر در کشور عضو خانه کارگر هستند.

معاون دبیرکل خانه کارگر این خانه را در سال‌های اخیر تبدیل به تشکیلات قدرتمند برشمرد و گفت: در دولت‌های گذشته، نه‌تنها قدرت این تشکیلات ضعیف نشد بلکه افزایش یافت.

صادقی یادآور شد: در زمانی که دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد، علاوه بر اینکه رشد اقتصادی کشور منفی چهار درصد بود،  بدهی دولت به بانک‌ها، صندوق‌های بیمه و شرکت‌های طرف قرارداد دولت، 500 هزار میلیارد تومان بود که دولت یازدهم از طریق اجرای سیاست‌های خود توانست رشد خوبی در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

ثبت‌نام بیش از یک هزار نفر برای دریافت تسهیلات در حوزه کشاورزی

در ادامه این مراسم استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 600 نفر در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند اظهار داشت: از این میان یک هزار و 699 مورد  به حوزه کشاورزی تعلق دارد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به بهره‌گیری از نیروی کارگری مناسب که سبب تولید باکیفیت می‌شود اضافه کرد: در این راستا تشکل‌های کارگری همراه با دنبال کردن مطالبات صنفی خود باید به بهبود کیفیت تولید و بهره‌وری با محوریت تحقق اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی برای رونق تولید گفت: دولت در سه سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در خراسان رضوی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به سنگان خواف با اعتبار بیش از 70 هزار میلیارد ریال و فولاد خراسان با اعتبار بیش از 12 هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی هدف دولت را تبدیل شعار اقتصاد مقاومتی به گفتمان عمومی برشمرد و بیان کرد: برای تحقق این امر حمایت بخش خصوصی، عمومی، جامعه کارگری، مردمی و تشکل‌های مختلف از دولت ضروری است.

 رشیدیان جامعه کارگری و مردم را در اقتصاد ازجمله بدنه اصلی در تولید برشمرد و افزود: اگر در کشورهای دیگر تشکل‌های کارفرمایی در مقابل تشکل‌های کارگری قرارگرفته، بی‌تردید این دو تشکل در کشور ما در کنار یکدیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه همه اعضا باید برای توان رقابت تولید در سطح بین‌المللی فعال باشند ادامه داد: با وجود اینکه مذاکرات هسته‌ای و برجام،  فضای مناسبی در تعاملات بین‌المللی برای نظام به وجود آورده است اما مشارکت گسترده مردم در حوزه‌های مختلف همراه با ارتقای وفاق ملی زمینه‌ساز همکاری مناسب‌تر میان مردم و دولت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار