فرمانده انتظامی مشهد وقوع جرم 6 ماهه گذشته را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یکسان عنوان کرد و از افزایش 45 درصدی قاپ‌زنی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 17 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمد بوستانی در نشست خبری که ظهر امروز در ستاد فرماندهی مشهد برگزار شد، گفت: وضعیت وقوع جرم در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یکسان است و آمار اگرچه در برخی آیتم‌ها افزایش داشته است، اما در برخی آیتم‌ها افزایش نداشته و میانگین جرائم نسبت به سال گذشته یکسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماه گذشته جرائم خشن 18 درصد کاهش‌یافته است، افزود: وقوع جرائم خشن احساس ناامنی زیادی ایجاد می‌کند و خوشبختانه در نظرسنجی‌های اخیر بیش از 93 درصد از مردم از امنیت در استان اعلام رضایت کرده‌اند و این میزان از میانگین کشوری 5 درصد بالاتر است.

فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: در 6ماه گذشته 21 درصد سرقت موتورسیکلت‌ها کاهش، سرقت قطعات خودرو 16 درصد کاهش و درعین‌حال زورگیری و سرقت به عنف 18 درصد کاهش داشته است.

بوستانی با اشاره به افزایش 45 درصدی قاپ‌زنی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش گوشی‌ها زمینه‌ برای سارقین و ارتکاب جرم فراهم‌ شده است و در اکثر موارد با استفاده از بی‌توجهی صاحبان اتفاق می‌افتد.

وی از کاهش 80 درصد سرقت‌های مسلحانه در 6 ماه گذشته خبر داد و گفت: امسال سرقت‌های مسلحانه در بانک‌ها و طلافروشی‌ها به صفر درصد رسیده و همچنین 20 درصد کاهش وقوع قتل، 35 درصد در نزاع‌های دسته‌جمعی و 22 درصد نزاع‌های فردی و 50 درصد چاقوکشی کاهش‌یافته است.

کاهش 5 درصدی جرائم در ایام عزاداری محرم

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه درصد بالایی از نزاع‌ها اختلافات خانوادگی است، افزود: هرچه فضای خانواده‌ها فضای گفت‌وگو و مصالحه و مفاهمه باشد افراد جامعه روان‌های سالمی خواهند داشت و در موارد گذشته اختلافات خانوادگی منجر به قتل و خودکشی شده است و اکثر خانواده‌هایی که به مسائل مذهبی و معنوی کمتر توجه می‌کنند در معرض این اختلافات هستند.

بوستانی با اشاره به اینکه در 25 روز گذشته وضعیت نگران‌کننده امنیتی نداشته‌ایم، تصریح کرد: در طی این مدت شاهد کاهش 5 درصدی جرائم بوده‌ایم که سرقت منازل 14 درصد، سرقت اتومبیل 7 درصد، زورگیری و سرقت به عنف 9 درصد، قاپ‌زنی 38 درصد، نزاع دسته‌جمعی 44 درصد، نزاع فردی 18 درصد و قتل 75 درصد کاهش‌یافته‌اند و این کاهش‌ها به علت حاکمیت فضای معنوی و جو حاکم بر کشور بوده است.

وی بیشترین میزان سرقت خودروها را در خودروی پراید عنوان و خاطرنشان کرد: اکثر سوئیچ خودروهای مدل‌ پایین پراید به یکدیگر می‌خورند و برای همین صاحبان آن‌ها باید تمهیدات جدی امنیتی برای این‌گونه ماشین‌ها لحاظ کنند.
 
 کشف باند سرقت در گلشهر

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به طرح تعامل نیروی انتظامی و آموزش‌وپرورش گفت: در این طرح برای تردد دانش‌آموزان و سرویس‌های مدارس نظارت خود را تقویت و تشدید کردیم و با هرگونه مزاحمت برخورد جدی و قاطع کردیم چراکه تأمین آرامش دانش آموزان بسیار مهم است.

بوستانی با بیان اینکه در مدت اخیر 800 دوچرخه سرقتی کشف‌شده است، افزود: با توجه به اینکه ما در این حوزه قدرت اطلاع‌رسانی نداریم، از شهروندانی که دوچرخه آن‌ها سرقت شده است تقاضا داریم که به کلانتری‌های محل خود بروند و از آنجا به پارکینگ‌های این دوچرخه‌ها اعزام می‌شوند.

وی از کشف باند سرقت گلشهر خبر داد و تصریح کرد: این باند که دو خانم و یک آقا بوده‌اند در محدوده گلشهر اقدام به کیف‌قاپی و سایر موارد می‌کردند و تاکنون 21 شاکی و مالباخته از آن‌ها شکایت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد همچنین از شناسایی یک محموله 277 کیلویی تریاک در خودرو در چند روز گذشته خبر داد و گفت: این پیکان که از سیستان و بلوچستان به مشهد می‌آمده است، حامل 277 کیلو تریاک بوده و دو نفر در همین رابطه دستگیر شدند.

بوستانی همچنین در مورد تماس‌های مردمی با سامانه 110 گفت: در 6 ماه گذشته یک‌میلیون تماس داشته‌ایم که 50 درصد آن‌ها منجر به عملیات شده است و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش تماس داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پرونده اختلافات خانوادگی ابتدا به مددکاری محول می‌شود، افزود: بیش از 80 درصد این پرونده‌ها در مرحله مددکاری حل‌شده است و به همین علت بار و حجم دستگاه قضایی سبک‌تر شده است.

فرمانده انتظامی مشهد در پایان از اوراق فروشی‌ها و ضایعات فروشی‌ها درخواست کرد تا در حوزه اماکن قرار بگیرند و تصریح کرد: این مراکز باید از اماکن مجوز لازم را بگیرند در غیر این صورت با آن‌ها به‌عنوان متخلف برخورد و مراکز آن‌ها پلمپ می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار