عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه نوع سوءاستفاده از کودکان جرم تلقی می‌شود، گفت: عدم حمایت از کودکان‌کار، بی‌سرپرست و بدسرپرست سبب افزایش بزهکاران جوان در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 18 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، رضا شیران خراسانی در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی به خصوص کودکان کار و بدسرپرست و بی‌سرپرست در لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: اصول مختلفی از قانون اساسی به رفع محرومیت پرداخته اما وجود ایراداتی در این بخش سبب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است چراکه اشتغال به میزان کافی ایجاد نشده و از لایه‌های ضعیف اجتماع نیز حمایت نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کودکان و نوجوان از اقشاری‌ هستند که به لحاظ سنی نیازمند حمایت بوده ضمن آنکه در معرض بیشترین آسیب هم هستند، از این رو در قوانین مختلف جزایی، مدنی و تجاری باید حمایت از این قشر گنجانده شود در غیر این صورت کودکان به بزهکاران جوان تبدیل می‌شوند.

وی افزود: با بزهکارشدن کودکان باید هزینه‌های متعددی پرداخت شود تا بتوان بزه این افراد را کنترل و آن را ساماندهی کرد، در واقع اگر برای این افراد در سن کودکی هزینه‌های حمایتی و آموزشی نشود این هزینه در جوانی و بزرگسالی باید صرف ساختن زندان و مقابله با جرایم شود.

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه باید به امور کودکان به خصوص کودکان کار و بدسرپرست و بی‌سرپرست پرداخته شود، گفت: گنجاندن این موضوعات در لایحه برنامه ششم توسعه به عنوان اسناد بالادستی ضروری است تا سندهای بودجه‌ سالانه هم بر اساس آن تدوین و تصویب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه یادآور شد: علاوه بر لایحه برنامه ششم توسعه با افرادی که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند تحت عنوان جرایم سازمان‌یافته باید برخورد صورت گیرد، در قوانین تشدید مجازات برای این افراد هم در نظر گرفته شده، دستگاه‌هایی چون سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی نیز باید با آنها برخورد کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اساسی عدم برخورد با باندهای سازمان‌یافته ای که از کودکان سوء استفاده کرده و آنها را وادار به تکدی‌گری می‌کنند ضعف نظارت است، متاسفانه کوتاهی دستگاه‌های نظارتی منجر به شکل‌گیری این شرایط شده، در حالیکه این نوع استفاده از کودکان جرم تلقی می‌شود و باید با آنها برخورد شود.
 
منبع: خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار