گردهم‌آیی خزانه داران ، عاملان ذیحساب و مسئولان تنظیم حساب‌های جمعیت هلال احمر کشور امروز و با حضور دبیر کل هلال احمر کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۱۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 18 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح این گردهم‌آیی دو روزه که امروز و فردا 27 و 28 ماه جاری در محل هتل بزرگ سی نور مشهد درحال برگزاری است، گفت: دومین گردهمایی آموزشی خزانه داران با هدف ارزیابی عملکرد استانها و مراکز مدیریت مالی و هزینه ای هلال احمر کشور در خصوص پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی با رویکرد بخش عمومی و همچنین نرم فزار جامع، درحال برگزاری است.
 
حقوق نجومی نداشتیم ؛ پرچم هلال احمر سفید ماند 
 
مهدی علیپور افزود: ارزیابی وضعیت مالی سال‌های اخیر و وضعیت فعلی در جمعیت هلال احمر و ضرورت تمهید شرایط و تدابیر متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله موارد مدنظر در این همایش است.
وی اظهار تاسف کرد : از ابتدای سال 94 تاکنون از محل منابع پیش بینی شده در قانون ماده 10 و 12 هیچگونه وجهی به جمعیت هلال احمر پرداخت نشده که این امر مشکلات اجرایی و مالی نامناسبی را ایجاد کرده است.
خزانه دار کل جمعیت هلال احمر افزود : برای نخستین بار به اجبار ، مبلغ 500 میلیارد ریال از ذخایر احتیاطی جمعیت که جهت مواقع بحران است برای تامین اقلام امدادی انبارها برداشت و هزینه شد.
وی با اشاره به خرید شش فروند بالگرد جدید برای تقویت ناوگان هوایی امدادی جمعیت هلال احمر افزود: برای تامین هزینه های پروازی و تجهیزات یدکی و ملزومات این بالگردها با مشکل جدی مواجهیم و مسئولان کشوری از ابتدای امسال نوید پرداخت بخشی از این اعتبارات را داشته اند که تاکنون محقق نشده است.
این مقام مسئول در هلال احمر همچنین از افزایش 40 درصدی هزینه های پشتیبانی در حوزه های ستادی و استان‌های این جمعیت از محل صرفه جویی اعتبارات از ابتدای مهرماه جاری خبر داد.
خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر با اشاره به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی و غیر متعارف نیز گفت: در بررسی اخیر دستگاه‌های نظارتی در این باره، شکر خدا هیچگونه تخلف و انحراف از قانون در پرداخت به مدیران هلال احمر در سراسر کشور نداشتیم و پرچم هلال احمر سفید ماند.
وی افزود : در هلال احمر اکثریت قریب به اتفاق مدیران، متدین و پاکدست هستند که از مهمترین ویژگی‌های آنها رعایت قوانین و مقررات و داشتن روحیه ایثارگری و کار داوطلبانه است که کمک کرده تا اعتماد مردم روز به روز به این نهاد مردمی و خیریه بیشتر شود.
به گفته علیپور، با وجود وضعیت سخت اقتصادی در دوره اخیر جمعیت هلال احمر در پرداخت حق ایاب و ذهاب امدادگران و نیز حقوق و مزایای کارکنان این نهاد هیچگاه تاخیر نداشته ضمن اینکه در خدمت به مردم و نیز توسعه و تجهیز امکانات امدادی مدرن، توانسته یاور امدادگران و در نتیجه آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، باشد.
 
حقوق نجومی نداشتیم ؛ پرچم هلال احمر سفید ماند 
 
رشد و تعالی در بستر آموزش  
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در قسمتی از این آیین با اشاره به داستان حضرت یوسف در قرآن کریم، که دوران خشکسالی را پیش بینی کرد، بر ضرورت تدبیر و برنامه ریزی بهینه و تقویت آمادگی‌ها به خصوص در شرایط سخت اقتصادی تاکید کرد.
دکتر سید مجتبی احمدی همچنین میزبانی زائران رضوی را افتخار و توفیقی خاص توصیف کرد و خواستار حداکثر بهره‌مندی از فیوضات معنوی و مبانی علمی این دوره در مشهد شد.
وی همچنین یا اشاره به اهمیت آموزش تاکید کرد: رشد و تعالی و افق‌های روشن نتیجه آموزش‌های به هنگام و کاربردی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
افرین به شما پرچم سفیدها !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار