دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور بابیان اینکه دولت به تمام اهداف خود در مذاكرات برجام دست نيافته است، گفت: یکی از اشکالات دولت آقای روحانی این است که سرلشگر ندارد یعنی 10 نفر خود را مجتهد می‌دانند و می‌خواهند عمل کنند، روحانی انسان خوش‌فکری است اما اینکه این وزرا همسو و همراه شوند بحث دیگری است.
کد خبر: ۳۱۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 20 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمدرضا باهنر شامگاه چهارشنبه در بنیاد فرهنگی رجایی مشهد درباره استیضاح فانی، وزیر مستعفی آموزش‌وپرورش و جنتی، وزیر مستعفی ارشاد اظهار داشت: طرح استیضاح با 40 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه شده بود و قرار بود هفته آینده انجام شود اما فراکسیون امید به علت این فشارها به آقای فانی گفت قبل از استیضاح استعفا دهد، درباره وزارت ارشاد نیز حرف‌وحدیث زیاد بود و برخی می‌گفتند وزیر ارشاد خیلی لیبرال عمل کرده و برخی می‌گفتند خیلی اصلاح‌طلبانه عمل کرده است، به‌هرحال این اقدامات قطعاً برای ترمیم صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه ما فعلاً دنبال منصرف کردن برخی از کاندیداها از حضور در انتخابات هستیم و هنوز روی فرد خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، گفت: نمره دادن به دولت‌ها نسبی است، متأسفانه تاکنون دولت مطلوب بالفعل نداشته‌ایم اما در مورد عملکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی هدفی که در زمینه برجام داشتند با مجوزی که ارائه و مذاکرات قدرتمندانه‌ای که برگزار شد، بود و تیم هم تیم مخلصی بود به تمام اهداف خود نرسیدند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور درباره دوران پسابرجام تصریح کرد: از قبل پیش‌بینی می‌شد طرف مقابل عهدشکنی کند اما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که زیر همه‌چیز بزنیم و باید طرف را وادار کنیم که متعهد بماند اما مسأله بازگشت به قبل از برجام را هرچند الآن وقتش نیست، نباید از روی میز برداریم.

باهنر به سیاست دولت در حوزه مسائل داخلی اشاره کرد و گفت: دولت گفته بود مسائل اقتصادی را حل می‌کند که این هم دارای شاخص‌هایی ازجمله رونق تولید و اشتغال است؛ نمره دولت در کنترل تورم 20 است زیرا تورم تک‌رقمی شده است اما تورم 9 درصدی همه فعالیت‌های اقتصادی را قفل کرده است چراکه در رکود گیرکرده‌ایم.

وی قول دولت مبنی بر رشد 4 درصدی اقتصاد را قولی برشمرد که از سوی مردم پذیرفته‌نشده و مصداق آن را وجود فارغ‌التحصیلان بیکار دانست و آن را خجالت‌آور توصیف کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بابیان اینکه تغییرات کابینه دیرهنگام صورت گرفت، تصریح کرد: اینکه این تغییرات سبب بهبود می‌شود یا خیر به زمان نیاز دارد.

باهنر همچنین حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات 96  را بعید دانست و افزود: بنده بارها و بارها اعلام کرده‌ام کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم بود.

وی لازمه برطرف شدن مشکلات اقتصادی را همگرایی سه نفر در تیم اقتصادی دولت عنوان و تأکید کرد: یکی از اشکالات دولت آقای روحانی این است که سرلشگر ندارد یعنی 10 نفر خود را مجتهد می‌دانند و می‌خواهند عمل کنند، روحانی انسان خوش‌فکری است اما اینکه این وزرا همسو و همراه شوند بحث دیگری است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در تبیین نقطه گریز ایران گفت: نقطه گریز به معنای مدت‌زمانی است که ایران برای هسته‌ای شدن نیاز دارد و غرب معتقد است باید این نقطه گریز را حداقل به یک سال برساند و آن‌ها اکنون نسبت به این موضوع اطمینان خاطر پیداکرده‌اند و اصلاً موردعلاقه آمریکا و غرب نیست که ما به دوران قبل از برجام بازگردیم و آن‌ها واقعاً در مذاکرات سود برده‌اند.

باهنر اصلی‌ترین مطالبه مردم را اقتصاد و اشتغال و رونق عنوان و تصریح کرد: ایران یک جزیره امن و باثبات است و تردید نکنید اگر داعش می‌توانست یک ترقه در ایران منفجر کند صد برابر سایر انفجارها به آن‌ها جایزه می‌دادند.

وی به توانمندی سربازان گمنام امام زمان(عج) و درایت مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هر کشوری باید بتواند مرزهای دفاعی خویش را از کشور خودش دور کند و امروز مرز دفاعی ما 300 تا 400 کیلومتر از کشور خودمان دور شده است و البته شش‌دانگ این مسأله ناشی از تدبیر رهبری نظام است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: در تهران مردم به امضاها رأی دادند نه به آدم‌ها و این رأی کاملاً حزبی بود و کاندیداهای مستقل سقوط آزاد کردند و درواقع انتخابات به برجام و ضدبرجام تبدیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار