رئیس کل دادگستری استان بر اجرای دقیق سیاستهای ابلاغی از ناحیه ریاست محترم قوه قضائیه با محوریت حبس زدایی تأکید کرد.
کد خبر: ۳۱۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 20 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام والمسلمین مظفری که در جمع قضات دادگستری خراسان رضوی، افزود: یکی از مهمترین برنامه هایی که طی سالهای اخیر مورد تأکید مسئولان عالی دستگاه قضایی از جمله حضرت آیت الله آملی لاریجانی قرار گرفته مباحث مربوط به حبس زدایی، مجازاتهای جایگزین حبس و همچنین ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری بوده است.
وی ادامه داد: بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه که با هدف کاهش جمعیت کیفری، در واقع نقشه راه واحدهای قضایی است و بر همین اساس دادگستری خراسان رضوی نیز در سطوح مختلف مورد توجه، اقدام و عمل قرار داده است.
وی برگزاری جلسات کارشناسی با حضور اساتید، کارشناسان، صاحب نظران و مسئولان قضایی و اجرایی را از جمله اقدامات مؤثری دانست که زمینه های اجرای بخشنامه موصوف را فراهم آورده است.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در جلسات متعددی که با حضور دادستانها و رؤسای حوزه های قضایی استان تشکیل شده است بر لزوم اجرای دقیق بخشنامه های صادره از ناحیه ستاد ریاست محترم قوه قضائیه بویژه بخشنامه اخیر با موضوع کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در چارچوب شرع و قانون تأکید شده و از کلیه مسئولان خواسته شده که در این زمینه تلاشی مضاعف کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار