مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد از برگزاری ویژه‌برنامه‌ « لثارات الحسین» در محرم و صفر امسال برای نخستین بار در سطح شهر مشهدخبرداد.
کد خبر: ۳۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 24 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حسین کمیلی با بیان اینکه این ویژه برنامه از اولین شب ماه محرم در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار شده است و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت، افزود: در این برنامه‌ها افرادی  که خود الگوی مجسم  همراهی با اباعبدالحسین (ع) در عرصه زندگی هستند؛ در جمع مردم حضور پیدا کرده  و درباره  قیام امام حسین(ع) و مجاهدت‌های که خودشان در این راه داشته‌اند، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.                                                                                
مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد اضافه کرد: از ابتدای ماه محرم تا کنون  یکی از مجاهدین  انقلابی و از جانبازان بحرینی با نام سید مهدی موسوی که چند ماه پیش از زندان‌های بحرین آزاد شده  و 5 سال در زندان حکام غاصب و ظالم بحرینی بوده است؛درخصوص ماهیت قیام امام حسین (ع) ،رنج ها و سختی‌های مجاهدین راه امام حسین سخنرانی داشت.
کمیلی با بیان اینکه تا پایان ماه صفر سخنرانان و مجاهدین دیگری از کشورهای عراق و افغانستان در این ویژه‌برنامه‌ها حضور خواهند یافت؛ تصریح داشت: سید مهدی موسوی، جانباز بحرینی تا کنون  در 20 جلسه در مساجد و هیات مذهبی سخنرانی داشته است و در خصوص قیام اباعبدالله، خاطرات زندان و سختی‌های ملت بحرین در راه مبارزه با حکام ظالم و استکبار جهانی با مردم به گفتگو پرداخته است.
وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد، حضور در مجالس مردمی، هیات، مساجد و تامین سخنران و هدایت فرهنگی است؛ گفت:  تا کنون 150 سخنران بین‌المللی در مساجد و هیات مذهبی مشهد از سوی فرهنگسرای زیارت درایام و مناسبتهای مختلف حضور یافتند.
مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد با بیان اینکه «لثارات الحسین» به همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و فرهنگسرایی زیارت با میزبانی هیات مذهبی و مساجد شهر برگزار می‌شود؛ اضافه داشت: در حدود ده هزار نفر در ویژه برنامه «لثارات الحسین» شرکت کردند وپیش‌بینی می کنیم 40 تا 50 هزار نفر مخاطب این برنامه در مساجد و هیات مذهبی  درطول محرم و صفر امسال باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار «لثارات الحسین» در ایام محرم و صفر برگزار می شود؛ گفت: این  برنامه به شدت بازخورد و واکنش مثبتی داشته است و کسانی که با این افق هماهنگ هستند  حضور این سخنران‌ها را مثبت ارزیابی می کنند واز برگزاری آن استقبال خوبی داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار