عضو شوراي اسلامي شهر مشهد:
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: دشمنان ما به دنبال این هستند تا از راه تغذیه به اهداف خود برسند و فرهنگ مصرف غذاهای ناسالم را در جامعه گسترش دهند تا از این طریق به لحاظ فرهنگی بر ما غلبه کنند.
کد خبر: ۳۱۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 25 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، حجت الاسلام والمسلمين مجید فاطمی ارفع درباره برپایی چهارمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گفت: بسنده کردن صرفا به این رویداد کافی نیست، بلکه باید فعالیت های علمی پژوهشی گسترده ای در ادامه صورت گیرد و مدیران اجرایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی مقوله سفره ایرانی را یکی از مسائل مغفول در جامعه دانست و افزود: علی رغم تاکیدات نخبگان ما درباره غذا و سفره ایرانی، هنوز توجه جدی نسبت به تغذیه انجام نشده و حضور گسترده فست فودها در جامعه به ارزش سفره ایرانی آسیب جدی رسانده است.
حجت الاسلام فاطمی ارفع بیان کرد: باید تدبیری اندیشه شود تا سفره ایرانی در بین خانواده ها تبلیغ و ترویج و به عنوان برند به تمام دنیا معرفی شود.
وی با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی، افزود: این رویداد، فرصت ارزشمندی است تا سران کشورهای مختلف را با ابعاد و موضوعات فرهنگی به ویژه سفره ایرانی آشنا و غذای ایرانی را در سایر کشورها و شهرهای بزرگ اسلامی تبلیغ و ترویج کرد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: دشمنان اسلام نسبت به تغذیه ما دستورالعمل و برنامه ریزی ویژه ای داشته و سال هاست در حال تلاش برای تغییر سبک تغذیه و ترویج غذاهای غیر اسلامی در ایران هستند تا سفره های بومی و غذاهای اصیل و اسلامی را کمرنگ کنند.
وی ادامه داد: آن ها به دنبال این هستند تا از راه تغذیه به اهداف خود برسند و فرهنگ مصرف غذاهای ناسالم را در جامعه گسترش دهند تا از این طریق به لحاظ فرهنگی بر ما غلبه کنند.
حجت الاسلام فاطمی ارفع با اشاره به اهمیت مساله غذا در متون دینی و اسلامی تاکید کرد: بی تردید تغذیه به عنوان یکی از مسایل اساسی، نقش مهمی در مراحل کمال انسان دارد و بزرگان عرفان و اخلاق نیز تاکید بسیاری بر آن داشته اند.
وی افزود: همچنین در متون دینی به ویژه قرآن تاکید فراوانی بر مساله غذا و سفره شده است و به مسلمانان هشدار می دهد نسبت به طعام خود دقت داشته باشند چراکه این مساله ارتباط تنگاتنگی با روح، رشد و تعالی انسان ها دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه اسلام برای تغذیه ما برنامه ریزی ویژه ای در نظر گرفته است، گفت: برای دست پیدا کردن به جامعه ای سالم از نظر روحی و روانی، باید توجه ویژه ای به تغذیه خود داشته باشیم.
حجت الاسلام فاطمی ارفع با بیان این که سفره ایرانی قدمت بسیاری دارد و در بین همه ملل و اقوام به عنوان یک برند مطرح بوده است، افزود: با تحقیق در زمینه اصالت غذای ایرانی، واضح است که سفره ایرانی در صدر جدول قرار خواهد گرفت و می توانیم از این فرصت برای جذب گردشگر و صادر کردن فرهنگ به سایر کشورها استفاده کنیم.
وی درباره شکوفایی توانمندی های روستاییان و شهرستان ها گفت: اگر فضایی برای حمایت از خلاقیت های روستاییان و شهرستان ها ایجاد شود، به طور قطع این افراد فعال تر از گذشته عمل خواهند کرد و شاهد ابتکارات و تولید محصولات جدیدتری از آن ها خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار