نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات کتبی و شفاهی خود خواهان بررسی فرونشست در تهران بزرگ و بازنگری درباره ادغام وزارتخانه های راه و شهرسازی شدند.
کد خبر: ۳۱۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 26 October 2016
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خواهان حل مشکل صیادان، کارمندان گمرک و کشاورزان حوزه انتخابیه خود شد.

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس خواهان حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شد و ادامه داد: ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری با وزارتخانه مسکن و شهرسازی اشتباه بود لذا لازم است در این زمینه بازنگری صورت گیرد.

وی همچنین از وزارت جهاد کشاورزی به خاطر پرداخت طلب گندمکاران تشکر و درخواست کرد که برای پرداخت مابقی طلب گندمکاران نیز تسریع شود.

شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس با بیان اینکه مسئولان باید قوانین را به طور دقیق اجرایی کنند، گفت: در اصلاحیه بودجه سال 95 به بانک ها تکلیف شده است تا جرایم دیرکرد و سود وام های معوق مشتریان بخشیده شود و در این باره نمایندگان مجلس نامه ای به مسئولان نوشته اند.

وی خاطر نشان کرد: باید قوانین مربوط به معادن کشور در باره حقوق دولتی اجرایی و به زیرساخت ها نیز توجه شود. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع اشتغالزایی توجه کند و در عین حال باید نظارت های مجلس دقیق تر شود.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان در مجلس نیز در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهوری گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه 10 ماده‌ای خود جهت تغییر کابینه، استفاده از نخبگان اهل سنت را به عنوان فرصتی گرانقدر موردنظر داشته باشند.

وی در تذکری به وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارکنان بانک‌ها یکی از اقشار زحمتکش جامعه هستند که حقوق‌های نجومی مدیران بانک ها و بنگاه‌های اقتصادی سبب شده این کارکنان از مزایای حقوقی خود محروم شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم بکارگیری مربیان بهداشت مدارس و مربیان پیش دبستانی‌ها در استان های مختلف به خصوص کردستان و لغو بخشنامه منع ادامه تحصیل فرهنگیان در کشور تذکر داد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در تذکری شفاهی از رییس جمهوری خواست که مصوبات سفر هیات دولت به استان گیلان درباره صیادان و چایکاران اجرایی شود.

**بررسی فرونشست تهران بزرگ

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان گفت: پروانه مافی به اتفاق سیده فاطمه ذوالقدر، فریده اولاد قباد، سهیلا جلودارزاده، پروانه سلحشوری، محمد صادقی، علیرضا محجوب، محمدرضا کولیوند، معصومه آقاپورعلیشاهی و طیبه سیاوشی در تذکری به وزیر نیرو خواهان نظارت موثر بر عملکرد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران شدند.

وی ادامه داد: عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس به اتفاق 70 نماینده در تذکری به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواهان توضیح در باره عدم اجرای قانون تسری مواد 79 و 83 قانون نیروهای انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه موضوع احتساب ارشد تحصیلی به نیروهای مسلح شدند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: علی رضا محجوب و نادر قاضی پور در تذکری کتبی به رئیس جمهوری خواهان توضیح درباره حدود 300 کیلومتر دریاخواری و ساحل خواری شدند و همچنین خواهان توضیح تساهل درباره اختصاص کد اقتصادی بندر آستارا برای حمل و نقل و سوآپ نفتی روسیه شدند.

وی ادامه داد: علی کاظمی بابا حیدری نماینده مردم اردل، فارسان و کوهرنگ،‌ همایون یوسفی، اردشیر نوریان، محمد فیضی، عبدالحمید خدری، جلیل رحیمی ، نبی هزارجریبی، منصور مرادی،‌محمد خالدی،‌حبیب الله کشت زر،‌ حسین رضازاده، خدیجه ربیعی به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم انجام تعهدات بانک کشاورزی درباره پرداخت خسارت اتحادیه تعاونی های پرورش دهندگان طیور تذکر دادند.

رنجبرزاده گفت: سیده فاطمه حسینی نماینده مرم تهران، فاطمه سعیدی، فریده اولاد قباد، سیده فاطمه ذوالقدر، بهروز نعمتی، سیدفرید موسوی، محسن علیجانی، ناهید تاج الدین، علی اصغر یوسف ن‍ژاد،‌ محسن کواکیبان، مهدی شیخ، محمدعلی وکیلی، طیبه سیاوشی، معصومه آقاپورعلیشاهی، سیده حمیده زرآبادی در دو تذکر جداگانه به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی خواهان رسیدگی عاجل درباره فرونشست های مکرر در تهران بزرگ شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار