استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی کشف ظرفیت های گردشگری روستاها روی داده است که یکی از مواردی که در آینده می توان بر آن برنامه ریزی کرد بهرمندي از ظرفیت های گردشگری روستاها است.
کد خبر: ۳۲۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 30 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از غرفه های جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری بیان کرد: مشهد مقدس یک ظرفیت عظیم گردشگری در کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت کشور های اسلامی به دلیل ظرفیتی است که خود شهر مشهد دارا بوده است.
استاندار با اشاره به جایگاه غذا در فرهنگ ایرانیان اظهار داشت: مساله غذای سنتی ترکیبی از غذای سالمي است که مردم کشور در ادوار مختلف به آن اهتمام ویژه داشته اند.
رشیدیان در خصوص رویکرد نذر در جشنواره گفت: جایگاه سفره برای مردم بسیار ویژه است و با توجه به همراه شدن با نیت مقدس نذر این جایگاه چند برابر می شود و این حرکت بسیار خوبی بود که جشنواره غذا ترکیبی از هنر، اقتصاد، پاکی، سلامتی و باورها و اعتقادات مردم ایجاد شده بود.
وی در پاسخ به سوال تحول صنعت گردشگری مشهد در آینده چگونه است اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایشگاه از چهار استان خراسان رضوی،  جنوبی،  شمالی و سمنان برگزار شد و در استان خراسان رضوی کشف ظرفیت های گردشگری روستاها روی داده است که یکی از مواردی که در آینده می توان بر آن برنامه ریزی کرد بهرمندي از ظرفیت های گردشگری روستاها است.
استاندار ادامه داد: بهرمندي حداکثری از ظرفیت های گردشگری روستاها به اقتصاد و همچنین اشتغال زایی آن ها در این زمینه کمک بزرکی می کند.
رشیدیان با بیان اینکه سبک زندگی مردم ایران بسیار خاص و غنی است گفت: باید از ورود فرهنگ های بیگانه در فرهنگ غنی کشورمان جلوگیری کنیم و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را تقویت کرده تا مورد تجاوز بیگانگان قرار نگیرد.
وی به استقبال ویژه جوانان در جشنواره به غذاهای سنتی اشاره کرد و تصریح کرد: در یکی از بخش های نمایشگاه استقبال جوانان از غذای سنتی به چشم خورد که این مساله جای امیدواری دارد چراکه نشاندهنده آن است که معرفی این غذا ها به نسل جدید می تواند جوانان را بجای انتخاب غذای غربی فست فودی به سمت غذاهای سنتی که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم تاریخ کشور دارد سوق داد و این بسیار با ارزش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار