فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: آمار بی‌سوادان در استان غیرقابل‌قبول است و تمام بی‌سوادان در استان قم باید در معرض سوادآموزی قرار بگیرند.
کد خبر: ۳۲۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹ 01 November 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سیار در جلسه آموزش‌ و پرورش شهرستان که در ساختمان فرمانداری برگزار شد، در خصوص اجرای طرح مقاوم‌سازی مدارس در قم گفت: این طرح از چندین سال پیش در کشور آغاز شد تا با اجرای مقاوم‌سازی مدارس از حوادث احتمالی جلوگیری شود، باید برای اجرای این طرح تلاش صورت بگیرد و دانش آموزان مدارس در حال مقاوم‌سازی برای چند ماهی شرایط سخت را تحمل کنند تا این مدارس با وضعیت بهتری برای تحصیل دانش آموزان آماده شود.

وی ادامه داد: همچنین باید آمار به‌روزی از وضعیت مدارس استان تهیه شود تا در فرصت‌های مقتضی از این آمار استفاده کنیم. تا در این خصوص مطالبه‌گری نداشته باشیم، به این مسئله توجه نخواهد شد، اما اگر در خصوص موضوعی مطالبه گری داشته باشیم، به نتیجه خواهیم رسید. اکنون برنامه ششم توسعه در حال نگارش است و باید آموزش‌ و پرورش بحث مقاوم‌سازی مدارس را در این برنامه پیگیری کند، جایی که بحث امنیت دانش آموزان مطرح است، باید اولویت اول برنامه توسعه باشد و بخشداران هم در سطح استان به آموزش‌وپرورش کمک می‌کنند.

فرماندار قم افزود: فلسفه تشکیل شورای آموزش‌ و پرورش این است که از امکانات سایر دستگاه‌ها به اداره آموزش‌ و پرورش کمک شود و ما به‌جز اداره آموزش‌ و پرورش برای امور اجرایی هیچ اداره‌ای چنین جلسه‌ای را برگزار نمی‌کنیم، بخشداران آماده همکاری با اداره آموزش‌ و پرورش هستند و باید مدیران این اداره از ظرفیت بخشداری‌ها استفاده کنند.

سیار آمار بی‌سوادان در استان قم را غیرقابل‌قبول دانست و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن روز سوادآموزی باید بخشداران به این مسئله توجه کنند، تمام بی‌سوادان در استان قم باید در معرض سوادآموزی قرار بگیرند، ظرفیت‌های موجود در استان، شرایط را برای سوادآموزی بی‌سوادان فراهم کرده است، باید بی‌سوادان را در استان نفر به‌ نفر شناسایی و آن‌ها را به سوادآموزی تشویق کنیم و نباید بگذاریم که آن‌ها بی‌سواد باقی بمانند.

وی ادامه داد: همچنین باید به افراد بازمانده از تحصیل هم توجه کنیم و نباید بگذاریم که حتی یک نفر هم در استان قم از تحصیل باز بماند، این مسئله باید مورد توجه بخشداران باشد، در بحث سرویس مدارس هم بخشداری‌ها حساس هستند و زیرساخت‌های خوبی در بحث جاده در بخش‌های قم ایجاد شده است، ظرفیت و درآمد بخش مرکزی این فضا را فراهم کرده که بخشداری مرکزی شهرستان قم به آموزش‌ و پرورش در زمینهٔ سرویس مدارس روستایی کمک کند.

فرماندار قم افزود: اکنون شاهد تداخل بین مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای قرآن در استان هستیم و در این زمینه پیگیری کردیم و اقداماتی در حال صورت گرفتن است، مدیرکل بهزیستی استان گفته است که شرایط مناسبی بر بسیاری از این مراکز حاکم نیست و کودکان در آنجا در معرض یک سری از آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

سیار با اشاره به وجود مهدهای کودک غیرمجاز در استان قم گفت: باید اداره آموزش‌ و پرورش وجود این مهدهای کودک را پیگیری و به فرمانداری در شناسایی این مراکز یاری کند، بسیاری از این مهدهای کودک شرایط مناسب را ندارند و باید شناسایی این مهدهای کودک‌ از سوی ادارات آموزش‌ و پرورش در نواحی هم دنبال شود.

وی با اشاره به گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان ادامه داد: محل تجمع مردم قم در این روز در میدان روح‌الله و در کنار بیت امام خمینی(ره) است. بسیج دانش‌آموزی در برگزاری مراسم 13 آبان مشارکت دارد و دانش آموزان استان هم در این مراسم انقلابی حضور خواهند داشت.

فرماندار قم افزود: مدیران آموزش‌ و پرورش استان برای آغاز زودتر طرح مقاوم‌سازی مدارس در ابتدای فصل بهار از طریق وزارت آموزش‌ و پرورش پیگیری‌هایی را انجام دهند. ماه‌های فروردین و اردیبهشت بهترین زمان برای آغاز این طرح است و با زودتر آغاز شدن اجرای این طرح مدیران آموزش‌ و پرورش هم می‌توانند مدیریت بهتری را بر اجرای طرح مقاوم‌سازی در مدارس داشته باشند.

سیار در پایان خاطرنشان کرد: ردیف بودجه مقاوم‌سازی مدارس هرسال در بودجه وزارت آموزش‌ و پرورش می‌آید و اگر ابلاغ این بودجه پیش از عید از سوی این وزارتخانه به استان‌ها صورت گیرد، امکان شروع اجرای طرح مقاوم‌ سازی مدارس در ابتدای بهار وجود دارد، عقد قرارداد با پیمانکار برای اجرای این طرح تنها منوط به ابلاغ بودجه است و وزارت آموزش‌ و پرورش می‌تواند بودجه طرح مقاوم‌سازی را چند ماه پس از ابلاغ تخصیص دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار