کد خبر: ۳۲۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 02 November 2016
به گزارش تابناک یزد،قطع درختان در دهه اول محرم امسال در حسینیه بزرگ توده شهر زارچ، موجی از اعتراض‌های مردمی و فعالان محیط زیست را به همراه داشت. در این اقدام حدود 20‌اصله درخت در اقدامی عجیب با اره برقی بریده شد.
قطع درختان به صورت شبانه و به دور از چشم مردم و مسئولان شهر اتفاق افتاد و دلایل متعددی نیز برای آن مطرح بود که یکی از آنها مانع بودن درختان برای مراسم نخل برداری روز عاشوراست. شهردار زارچ از پیگیری پرونده قطع 20 اصله درخت حسینیه بزرگ توده خبر داد و افزود: روز عاشورا قطع درختان به شهرداری اعلام شد که به دنبال آن اقداماتی برای شناسایی متخلفان صورت گرفت و در ادامه شکایتی برای برخورد با متخلفان تنظیم و تقاضا رسیدگی شد.
«محمدرضا حفیظی» افزود: متخلف و حتی علت قطع درختان هنوز مشخص نشده است اما برخی قطع درختان را مربوط به برگزاری مراسم نخل برداری روز عاشورا می‌دانند وعقیده دارند با وجود درختان، نخل برداری در حسینیه خطرناک بوده است. وی ادامه داد: برخی نیز بیان می‌کنند که این درختان مانع از فیلمبرداری مراسم روز عاشورا بوده‌اند اما قطع درخت به هر دلیلی جرم است و مجازات متخلفان نیز در کمیسیون تخصصی بررسی خواهد شد.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار